SKF nya hemsida

Har ni kollat nya hemsidan på http://www.kanot.com/. Roligt att man kan lägga in turer med bilder själv. Provade och det funkade bra. Kanotförbundets sida har alltid varit tråking men kanske andra bullar nu?
köpet av kanotguiden kanske var ett lyckokast?
 
Senast ändrad:
Ja, ser riktigt bra ut. Nu kommer det bli mycket bättre samarbete också mellan SKF och alla aktörer på marknaden vilket kommer att gynna sporten tror jag. Vi hade ett bra men kort möte med Caroline från SKF under båtmässan.

Ha det!!

Mats
 
bilderna övergår i skf ägo...

Den är snygg och lättnavigerad!
Ett bra jobb har lagts ner!

Bra Carro!

Det som jag tycker är tråkigt är att om man lägger ut bilder/text;

"Begränsad licens

När du skriver, laddar upp innehåll eller skapar data på annat sätt på hemsidan övergår upphovsrättigheterna för text och bild till Svenska Kanotförbundet."

Så att lägga ut bilder där betyder att dom kan använda dessa i marknadsföring mm.
Lite som TPB ;)
Facebook hade sådana regler en stund innan alla protesterade högt.

Annars så är det ett rikigt lyft! Grattis!
 
Jag tycker att tidningssajter har mycket att lära ut gällande användarvänlighet. Vilsamt för ögat och lättnavigerat.
Även om SKF's nya sajt är ett lyft är det fortfarande en ganska kass design. Vit text på mörk bakgrund, hoppande menyer, vad tänkte de?

Med tanke på förbundets ålder och erfarenhet ges väldigt lite information till läsarna. SKF har alla möjligheter att bygga upp en inspirerande sajt vilken borde ge bästa möjliga marknadsföring av kanotsporten.
 
SKFs hemsida

Ett lyft absolut och lite mer levande på sidan. Håller annars med Erik om att en neg text (vit på svart/mörk bakgrund) är jobbigare för ögat. Skulle tycka att den blev ännu bättre om detta ändrades.
 
Jag håller med Erik - vit text mot svart botten är välkänt svårläst och uppmuntrar knappast till att ta del av den information som finns.

Visuellt ser det annars vid en hastig titt nytt och fräscht ut - till och med lite spännande.

Men en titt under huven berättar en annan historia. Webbmakaren anger" XHTML-transitional" som dokumenttyp, vilket innebär att han, "X" till trots, instruerar besökarnas webbläsare att acceptera en hel del gammal primitiv kodkultur, avsedd för webbläsare som var moderna för 10 år sedan - men inte ens detta håller: W3C:s validator (ett testprogram som kollar om sidkoden uppfyller rimliga krav: http://validator.w3.org/) maxar ut på över 1000 kodfel (där slutar validatorn att räkna) på bara startsidan. Dessutom utdelas 104 varningar för fel som innebär att sajten inte är användbar i alla typer av webbläsarenheter.

Och felet är inte att Microsofts ASPX används (även om det definitivt inte underlättar god kodpraxis) - jag använder ASPX med validerande kod på min sajt ("XHTML strict" som inte accepterar några kodfel överhuvud taget)

Som nysatsning år 2009 är det häpnadsväckande bakåtsträvande...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.