Sista chansen för Camino del Rey

Klart det passar på ett klätterforum. Man fick ju fira sig ner till ena delen iaf då myndigheterna sprängt bort entrén så ingen ska ta sig dit :)
Är stolt att ha gått den; ett minne för livet!
Området är en fantastisk naturupplevelse i sig men visst kommer man sakna spänningen. Glasgolv ersätter inte känslan av sviktande betong och knakande tegel :cool:
 
Som någon kommenterade i artikeln: det gäller något i Spanien. Med min erfarenhet av Spanien gissar jag att det kommer att ta bra mycket längre än till maj innan det händer något seriöst. Att fatta ett beslut är enkelt, att verkställa det inte fullt så lätt...
 
Några fler som är sugna på att bege sig dit och leka några dagar efter sommaren/i höst?
Har upptäckt i efterhand att jag cyklade förbi området med ungefär 20-30 kilometer emellan påväg till Marocko, så det verkar bli en tur till Spanien igen.
 
Några fler som är sugna på att bege sig dit och leka några dagar efter sommaren/i höst?
Har upptäckt i efterhand att jag cyklade förbi området med ungefär 20-30 kilometer emellan påväg till Marocko, så det verkar bli en tur till Spanien igen.
Kan vara för sent, läs länken. Visserligen har projektet skjutits upp i många omgångar, men nu är det kontrakterade företaget faktiskt där och borrar för arbetsställningar och nya fästen :(
 
R.I.P. Caminito

Kan vara för sent, läs länken. Visserligen har projektet skjutits upp i många omgångar, men nu är det kontrakterade företaget faktiskt där och borrar för arbetsställningar och nya fästen :(
Jag hängde tyvärr dåligt med - det är redan för sent.
Ser helt vidrigt ut, med trätrallen en bit över den gamla stigen.
Alla klätterleder som startat från stigen skall tydligen också vara avstängda.
Tur man hunnit vara där redan under förra seklet, när ännu hela sträckan var åtkomlig (vissa delar stängdes för ca 15 år sen).
 
Helt kasst som det ser ut nu, så här ska det ju vara :)
 

Bilagor

  • Camino del rey -Simon.jpg
    Camino del rey -Simon.jpg
    110.9 KB · Visningar: 790
  • Camino del rey -start Africa.jpg
    Camino del rey -start Africa.jpg
    114.7 KB · Visningar: 796
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fling Klättring och sista minuten-resa Klättring allmänt 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.