Silva Active

Investerade i en ny pannlampa igår, hittade en "Silva Active" på Intersport. Nedsatt i pris från sexhundra spänn till 349:- Hittar inte "Silva Active" som produkt ens på SIlvas hemsida, bara Intersport saluför den. Den känns väldigt mycket "Ninox" fast i annan färgsättning - röd och blå.

Är det samma lampa? Känns skumt att Intersport har en lampa stämplad Silva som Silva själva "inte vill" kännas vid?
 
Investerade i en ny pannlampa igår, hittade en "Silva Active" på Intersport. Nedsatt i pris från sexhundra spänn till 349:- Hittar inte "Silva Active" som produkt ens på SIlvas hemsida, bara Intersport saluför den. Den känns väldigt mycket "Ninox" fast i annan färgsättning - röd och blå.

Är det samma lampa? Känns skumt att Intersport har en lampa stämplad Silva som Silva själva "inte vill" kännas vid?

Misstänker att det är en pannlampa som Silva har "tagit fram" bara för just intersport. Inte helt ovanligt att tillverkare gör så.

Ser helt klart ut som en Ninox.
 
Lämnade tillbaka min. Efter ett endaste batteribyte gick luckan sönder. De små "flärparna" som håller luckan på plats efter att man tryckt och vridit ner den för att stänga gick av endast av trycket från batterifjärdrarna och det gick inte att stänga batteriluckan alls. De är förmodligen kraftigt underdimensionerade. Har efteråt läst på andra forum att detta har hänt fler ägare av Silvas lampor, i alla fall av denna "Ninox"/"Active" modell kanske även på "Otus" om jag minns rätt.

Hämtade ut en ny för att se om den också bara håller ett batteribyte annars så blir det en Petzl eller Black Diamond.

Lampan i övrigt är helt underbar.
 
bumpar en gammal tråd här men jag har också reklamerat min pga en plasthake gick sönder när jag skulle byta batteri.

Jag har en petzl som gick sönder. Har även en tikka plus som inte går sönder.

Den jag har har två plastremmar som håller ihop den och batteriet längst in kan då lossna.
Jag trodde den hade gångjärn så la i batterierna och satte ihop den. Bara fronten fastnade så jag lossnade den och skadan var ett faktum. Spricka i lampdelen på båda sidor.

Ticka plus fäste är ganska hårt så det känns som att med tiden kan det kanske spricka. Men man byter ej så ofta.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.