SFF i norr

usse, hur står det till med representationen medlemmar norr om Dalälven?

Nu när sportfiskarna är inne i en kris och omorganisation, kunde det vara på sin plats, att propagera för en total förändring.

Kanske rikstäckande intresseorganisationer som SFF (för flugfiskare), kan bilda basen, där Sportfiskarna (enbart i central form), blir en paraplyorganisation (sammanlänkande), för allt svenskt sportfiske.

Medlemskap genom klubbar är inte längre gångbart, verkar det som.

/Björn
 
Det är en bra idé

Endast 23,6 procent av våra medlemmar i SFF (Sveriges Flugfiskares Förening) bor över Dalälven enligt den senaste statisitiken, vilket naturligtvis inte är så bra. Vi måste bli bättre där.

Idén med Sportfiskarna som en paraply-organisation tycker jag är mycket god. Som jag har påstått på Sf debattforum innan, så tror jag stora kolosser till förbund historiskt spelat ut sin roll. I sportfiskeförbundet verkar det ju dessutom vara stört omöjligt att kunna enas i ens de mest grundläggande frågor om fiskevård och dylikt. Som du säkert märkt på debattforumet finns det ju också en stor misstro de olika fiskemetoderna emmellan, vilken verkar vara svår att överbrygga.

Dessutom tycker jag distrikten har totalt har somnat in i vissa delar av landet och endast ägnar sig åt tävlingsadministration. Frågan är om det är en bra konstruktion överhuvudtaget med distrikt...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.