SAMS- Sveriges Allmänna Mountainbike Sällskap

Hej.

Jag skulle vilja inbjuda dej att kolla in SAMS hemsida
http://www.angelfire.com/clone/samsinfo (är under uppbyggnad).

Vi på SAMS är en intresseorganisation för mountainbike cyklister.
Vi verkar för ett gott samarbete mellan cyklister och övriga användare av
den svenska terrängen. Vårt mål är att den svenska terrängen, med den unika
allemansrätten, skall vara tillgänglig för alla. Dessutom vill vi tillföra
intresse, mediateckning och samarbetsformer till mountainbike industrin.

Vi vill gärna ha just dig som medlem!

Vill du ha mer information per telefon så kan jag slå en pling om du vill.
Annars är du alltid välkommen att kontakta mig.

Vi behöver dej!

Paul Engman
Grundare och Ordförande
SAMS - Sveriges Allmänna Mountainbike Sällskap
08-50010106 eller 070-7382721
http://www.angelfire.com/clone/samsinfo
pegeson@hotmail.com
 
Re: nåja

Thompaa; sa:
Vet inte om jag skulle kalla det spamma.
Thomas.

Du menar att det inte är spam att posta samma inlägg på flera forum och dessutom skicka det med e-post till ointresserade medlemmar? (Jag fick det med e-post skickat via Utsidan, sen när jag loggade in här såg jag det i minst 2 nya trådar, dels på MTB-forumet och sen på Tjejforumet, eventuellt var det nåt till.)
 
SAM som spam

Jag ber om ursäkt för ev. spammande. Jag skickade först ut ett mejl till alla som jag senare tyckte var lite fel skrivet. Så för att inte såra någon på sättet jag skrev så la jag ut ett nytt meddelande på Utsidan. Då behövde jag inte skicka ut ett nytt gäng "spammejl"


Paul Engman
 
spam

Spam anser jag vara när man skickar samma meddelande på samma sätt flera gånger. Och det gjordes ju inte utan det var på olika ställen.
Thomas.
 

clindh

Forumvärd
Förtydligande, innan någon kommer på idéen att göra samma sak: det är alltså inte tillåtet att använda Utsidans "kontakta medlem"-funktion annat än för privata meddelande till en viss medlem. Inga massutskick, hur ideela och ädla budskap det än är.
 
Det gäller att nå ut

nermander; sa:
Ja genom att spamma såväl forumet som folks e-mail så får ni säkert massor med medlemmar....

Om man inte lärt sig att stänga ut info man inte vill ta del av kan det förvisso vara irriterande att få samma eller snarlika meddelanden gång på gång. För egen del störs jag knappt alls. Har varit online så länge att jag bara bortser från spam. Blir egentligen bara rejält irriterad när jag loggar på över telefon eller annan långsam anslutning och linjen storknar av meddelanden som är ointressant skit.

I just det här fallet tycker jag, att Paul är ute i ett så angeläget ärende att det är helt OK med mångfaldiga meddelanden. Det gäller att nå ut!

Vi har ju faktiskt en situation där en del okunnigt folk vill förbjuda MTB på en väldigt tunn och faktiskt i vissa fall direkt obefintlig saklig grund. Att vi som åker MTB organiserar oss och gör vår röst hörd är alldeles nödvändigt. Annars kommer vi om ett par år att mötas av förbudsskyltar överallt.

Per
 
Armerad stig

ipg289h; sa:
nermander; sa:
Vi har ju faktiskt en situation där en del okunnigt folk vill förbjuda MTB på en väldigt tunn och faktiskt i vissa fall direkt obefintlig saklig grund.

Per

En stig är en av vandrare eller vilda djur tillplattad mark där inga örter kan växa. Ytan är ofta täckt av förna, och någon eller några centimeter ner i marken finns en tät rotväv som bildats av kringväxande träd, buskar och perenna örter. Dessa rötter binder marken och fungerar som en armering vilket ger mekanisk hållfasthet. Än viktigare är att rotväven effektivt tar upp vatten som sedan transporteras upp genom stammar ut i bladen där vattnet avdunstar till atmosfären. Följden blir en stig med fast mark där man kan gå torrskodd.

Om rotväven förstörs genom för kraftigt mekaniskt slitage, exempelvis genom cykling, händer det som vi alla allt oftare upplever ute i markerna.

MVH
Torkel Nilsson
 
Svar återfinns i annan tråd

ipg289h; sa:
Vi har ju faktiskt en situation där en del okunnigt folk vill förbjuda MTB på en väldigt tunn och faktiskt i vissa fall direkt obefintlig saklig grund.

Per

Tarfala; sa:
En stig är en av vandrare eller vilda djur tillplattad mark där inga örter kan växa.

På denna punkt har du delvis rätt. Stigar uppstår av vanligtvis av fötter och består ofta av tillplattad mark. Däremot är det nog inte så att "örter" eller annan vegetation inte "kan växa" på stigar. Saken är väl närmast den, att de inte växer där p g a att de används av just fötter. Din definiton bör således lyda "... där inga örter [sic!] växer.

I övrigt är du osaklig. Se länken nedan för ett utförligare svar.
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=15683&pagenumber=4

Per
http://user.tninet.se/~ipg289h/fu99/Trekking/Treks.html
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SAMSare SAMS på TV Mountainbike 5
Kung Stalle SAMS... Bra eller dåligt? Mountainbike 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.