Salomon X-Scream

Någon som åkt telemark på ett par Salomon X-Scream? Jag är lur på att köpa ett par sånna och undrar om nån vill tipsa eller varna mig. Tack på förhand.
 
rykten säger....

....att Salomon X-scream är suverän som telisåskida. Jag pratade bl a med några ur personalen i
Kittelfjäll förra säsongen som åkte på såna, och de var jättenöjda.

http://www.freeride.nu kan man hitta recension av hur den är som telisskida.

MVH Mats Frank, Umeå
 
ær du tung (90kg+), kør agressivt och mest i pist, ska du nog styra undan, x-screamen en ær før mjuk - før mig i alla fall (110kg). Den fungerar dock vældigt fint på toppturer, i obanad terræng ær den lættsvængd och har bra flyt, ær skøn at køra på. men som sagt, det finns bættre skidor før pisten...
 
Yepp!!!

Jag åker på ett par X-Scream Series -99, 195 cm och är mycket nöjd. Skidan är tack vare sitt mjuka flex och förlåtande karaktär enligt min mening perfekt som telisskida. Lättåkt och samtidigt stabil i höga farter.

Under växlande förhållande utanför och i pisten är skidan suverän. I isiga pister finns det dock bättre alternativ, men som allroundskida är X-Scream svårslagbar.

Ett alternativ för den som söker en skida med bättre egenskaper på hårt underlag kan vara Scream Pilot 10 som jag uppfattar som en skida med snäppet bättre "isgrepp". Men jag har iofs. inte testat årets modell av X-Scream Series.

Mitt förslag är att du testar X-Scream i backen innan du slår till. Det kanske är svårt att hitta någon backe som har dem som telisar, men gillar du dem med fast häl kommer du säkert att gilla dem som telisar oxå.

MVH/MM
 
xscream som telisar...

Har själv xsream9 + G3 + T1 race; tycker att det funkar utmärkt (väger 95 kg)

t
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
peredman Salomon X-scream 8,0 Telemark 1
_erra_ Salomon X-scream Telemark 3
Salomon x-scream series Telemark 1
Salomon X-scream. Telemark 1
Andersson_Pite Salomon Pocket Rocket + NTN? Telemark 2
Test av Salomon Back Country? Telemark 1
mafr Salomon X-free som telisskida ? Telemark 0
kjelken X-scream vilken längd Telemark 1
Jeremiah T2 till x-scream Telemark 2
thegrandwazoo x-scream eller bandit x? Telemark 7
X-scream som telisskida? Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.