Ryggsäck

BD Revelation 45

Har en BD Revelation 45, om det kan vara till någon hjälp? Vet inte om du siktar i 35 eller 45 liters-storlek, men grundkonstruktionen är ju likadan.
Bra säck tycker jag, använd 1 randovecka + övrig fotvandring, och till mataffären.

Rando:
Mycket skön att bära, jag hade pryttlar för 2 dagar + övernattning i stuga, stighudar, stegjärn, yxa och klätterhjälm (dock inte så mycket mat), spade och sond.

Hjälm och stegjärn fästa på utsidan/toppen enligt BD:s konstruktion därför, funkar bra även om det är lite pill att få hjälmen att inte glida i gummicord + "friktionsankare".
Att stängningen av säcken är enbart med blixtlås finns ju för- och nackdelar, så länge blixtlåset funkar är allt toppen, men det går ju inte att "tok-knöla" ner lika mycket som med "traditionell stängning", dvs topplock och slackade remmar. (Förståelig förklaring? Hoppas. Man måste ju få ihop blixtlåset för att stänga säcken, såklart.)
Fördelen med den stora blixtlåsöppningen jämfört med traditionellt snörlås (på t ex min Haglöfs Rand 38) är att säcken öppnar ordentligt vid i- och urpackning, bra överblick också.
Utgången för vätskesystemet behövde jag klippa upp lite för att få ut munstycket till Source-påse.
Det stora ytterfacket gör att spade/sond/hudar (och typ goggles/extra handskar/mössa etc) är lätta att komma åt.
Bar inte skidorna särskilt mycket, men fästena funkar (bra om man såklart spänner ihop skidorna med topprem på brättena också).
Småfickorna på avbärarbältet är bra att ha.

Allmänt bärande:
Mycket skön på ryggen, lätt att balansera/ställa in.
Lätt att packa, tills man kommer till toppen av säcken, man måste ju få igen blixtlåset som sagt.

Allmänt allmänt:
Har 3 bekanta som har denna (osäker om alla har lika stor som min dock), de verkar också mycket nöjda.
 
Senast ändrad:
Tack för det.

Jag förstår vad du menar. Det blev en Lameije eftersom det var 40% rea på den så chansade jag. Den har också blixtlåsstängning men från ryggsidan så det går inte att stampa ner grejer i den heller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Linneagk Ryggsäck med fäste för skidor Skidalpinism 4
diluruf Ryggsäck, Skylite 35 Skidalpinism 4
Jonik DaKine ryggsäck Skidalpinism 1
Östrand Ortovox ryggsäck Skidalpinism 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.