Riksgränsen camping

conntfrt

Gäst
Hej
Jag funderar på att köra en säsong i Riksgränsen och undrar lite om en camingplats.
Är det någon som har någon koll på vart campingen ligger, vad det kostar och hur man hittar campingen på nätet?
Undrar även om ngn har tips på annat boende eller andra tips om detta.
Tacka snön
 
Senast redigerad av en moderator:
Vet bara att själva anläggningen i Riksgränsen drivs av Strömma gruppen, men vet inte hur det är med campingen...

Testa slå en signal till gränsen vet ja: 0980-40080
Eller maila strömma: fjallbokning@stromma.se

Eller kanske någon annan här har koll på detta..

lycka till

//MD
 
När man svängt av E10an kör man ner till höger mot sjön. Där ligger husvagnscampingen. Om du tittar på Enirokartan är det där det står Lapplandia. Jag tror det är Lapplandia Event som driver den, numret till dem hittar du också på Eniro.

Det finns även en husvagnscamping i Katterjåkk, halvägs upp mot turiststationen från vägen. Den drivs av företaget Kirunafjällen turistservice. I höstas offentliggjorde de att campingen ska göras om till ekonomisk förening och husvagnsplatserna säljas. Jag vet inte om detta har genomförts, men tror knappast att det har hunnits på så kort tid.

I anslutning till hotellet finns det personalbostäder och åtminstone förr några rum som man kunde hyra säsongsvis. Det kan du kolla med receptionen.
 
Jag har bott en vecka på campingen i Riksgränsen för många år sen, tror det var 2000. Då bodde jag i ett litet fjälltält (Keron 4) och använde servicebyggnaden (laga mat, torka pjäxor), kanske inget man gör en hel säsong? Jag har för mig att jag tyckte campingen var dyr, å andra sidan var jag en fattig student på den tiden. Det var en del Norrmän där som bodde i Lavvu/Kåta, det verkade trevligare. Jag träffade även ett gäng som hyrt en husvagn på plats, det verkar som det finns (fanns) en hel del såna att hyra. Det är massa Svenska och Norska Skoterraggare som har husvagn stående i Riksgränsen.

Campingen ligger nära backen och tågstationen så det är bara att slänga upp skidorna på axeln och knalla.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.