Resväg västra/sydvästra Kina

Hej!

Det här blir mitt första inlägg på det här forumet.

Under de senaste två åren har jag planerat och försökt förbereda mig på alla möjliga vis för en långcykling. I slutet av sommaren kommer jag ge mig av.

Nu sitter jag med lite frågor angående resväg som jag hoppas någon vis man/kvinna sitter med svar på.

Då jag är väldigt intresserad av att se Iran står det högt upp på min prio-lista. Har jag vid det laget fått mersmak på att cykla vidare, är tanken att fortsätta genom "stan-länderna", vilket leder mig in på min fråga...

Hur ser det ut med cykling i västra/sydvästra Kina? Det tänkbara scenariot är att jag korsar gränsen Kyrgyzstan/Kina och trampar på mot Kaxgar. Från Kaxgar skulle jag vilja ta mig till Lhasa. Är detta möjligt?

Tack på förhand!

MVH, Teo
 
Hej!

Hur ser det ut med cykling i västra/sydvästra Kina? Det tänkbara scenariot är att jag korsar gränsen Kyrgyzstan/Kina och trampar på mot Kaxgar. Från Kaxgar skulle jag vilja ta mig till Lhasa. Är detta möjligt?

Tack på förhand!

MVH, Teo

Det går att cykla Iran - Turkmenistan - Uzbekistan - Kyrgystan - Kina eller Iran - Turkmenistan - Kazakhstan - Kina.

Som det ser ut nu så är två gränsstationer öppna mellan Kyrgystan och Kina och det är tre öppna gränsstationer mellan Kazakstan och Kina.

Det går att ta sig till Kaxgar utan några större problem. Kaxgar till Lhasa är inte tillåtet men det finns de som cyklar även den sträckan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.