Resa Vart?

På måndag har jag 1 månad semester. Min första tanke var att åka 1 månad till nya zeeland och vandra 14 till 21 dagar av dessa. Men jag skjuter upp den resa så att jag kan tillbringa mer tid där. Har du några råd, förslag, platser, länder som jag kan besöka. Skriv vad du vill? Jag vill vandra och uppleva, paddla kajak, hyra bil och göra turer. Avancerat till amatör.


Tack/ronnie
 
Oj oj oj

Oj, jag kan ge tips i det oändliga. Men vet ju ej var du har varit tidigare och vilken budget du ligger på.

Vill du vadra. Korsika är underbart, Peru med Inka leden. Kilimanjaro i Afrika rekomenderar jag helt klart!! Svenska fjällvärlden brukar vara väldigt fint i just September, men vädret kan ju vara lite ostabilt. Alperna, som t ex Charmonix skall också vara super nu. I Usa och Canada har du en hel uppsjö av underbara ställen. Men med tanke på hur läget är just nu så är det ju kanske inte så lämpligt eller kul att åka dit. Asien är också en guldgruva av rolig trekking, äventyr, kultur och rolig mat. Ärligt talat kan jag babbla på i oändlighet om skojiga äventyrsresor. Min största hobby.

På min hemsida har jag länkar till roliga resebolag. http://www.angelfire.com/trek/mountains. Rekomenderar GAP (www.gap.ca) starkt.

Lycka till
Malin
 
Vad med en hel låglandsled?

Sverige är fantastiskt och en längre led är inget dumt val! I september bör du även kunna komma in på vandrarhem och pensionat i mellanåt.

Trevlig tur!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.