Reparation av membrankläder i sthlm?

Hej, jag har en jacka som delaminerat lite i nacken pga hudfett så jag skulle behöva få rätt på vart det går att för den reparerad i sthlm. Det är inga märkvärdig grejer, bara en 10-20 cm tejpremsa som ska på.
All information jag hittat verkar vara gammal eller så leder det till nått ställe nere vid Horns tull som iaf inte svarar på telefon.

Var ska jag vända mig?
 
Testa denna:

Stockholm GORE-TEX® Service Center
Lignagatan 2
117 34 STOCKHOLM
Kontakt: Anne Westerberg
Tel: 0702-42 68 43
E-mail: anne.westerberg@comhem.se

Har för mig att jag fick ett visitkort på NK som hänvisade till denna firman när jag ville justera lite på en skaljacka, hittar dock inte det nu... men om man söker på goretex så hittar man denna adress via Goretex.se.

//Thomas

[edit] såg att stället låg vid Hornstull :-(
 
Lätt att fixa själv!

Handlar det bara om en sådan enkel sak som en förstärkning eller lagning så brukar jag fixa det själv. Då slipper man vara utan jacka i flera veckor plus eventuella kostnader.

Vet inte hur andra märken gör, men jag har ett par GTX- byxor från Norröna som jag lagat själv. Var bara att skicka ett mejl till dem med min adress och ett par dagar senare fick jag ett kit med GTX- lappar. Bara att stryka på, lät som en plätt.
 
Jo, det är hon som inte svarar men jag kommer nog fortsätta försöka ett tag till.

Jag kommer inte skicka plagget någonstans, sådant är bara dumheter för en liten lappning som denna. Det jag tänkt är om det är nått ställe där man kan vandra in och då kan de struka på en extra tejpremsa och sen går jag därifrån med jackan fixad.

Om någon vet var man kan få tag på tejp som är lätt att få dit själv kan det ju fungera det med, men det räcker nog inte med några få lappar, det är en 10-20 centimeter som skulle behöva tejpas, även om själva lekagepunkten är liten så är det ett brett bank som tagit stryk av hudfetter och då tejpar jag gärna hela istället för att bhöva laga igen om nått år.

Men det finns altså inget enklare ställe där man bara kan knalla in och få det gjort, i en stad som denna måste det väl finnas?!?!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.