Rekomenderad Cykeldator, Pulsmätare + andra funktioner sökes.

Min numera gamla polar CS300 som hängt med sedan den kom ut på marknaden, bestämde sig att inte vara vattentät längre efter premiär doppet i helgen, den fungerar men sifforna i displayen syns bara delvis, (kortis kanske), har öppnat och låtit den torkat ut utan att det hjälpte.

Så nu tittar jag primärt efter en ny cykledator kombinerar pulsklocka, CS300 finns fortfarande att köpa men det är en sak med den som jag gör att tittar på annan klocka, och det är att den störs ut helt bara man kommer nära pendelspåren, det är ganska irriterande när det händer. (Har även en 3 km slinga jag brukar springa där jag bor som går en kort bit parallelt med pendelspåret, där slutar den alltid att fungera) Så jag tittar på en som inte är så störningskänslig. Annars är jag helnöjd med min CS300.


Alla har ju lite olika behov här kommer vad jag letar efter.

- Störningsfri: (med referens på min CS300, som är känslig) PRIO 1. (Annars kan jag köpa en ny CS300)
- Armbandsmodell: Och kan användas som vanlig klocka utan att se allt för ’space’ig ut.
- Cykeldator: tid, distans, fart , maxfart, puls, maxpuls, totaler, m m.
- Pulsmätare:
- Vattentät: (min 3-4 meter)
- Löpning: (Inte så viktigt med sträcka, men mer tid + puls, maxpuls)
- Batteritid: lång i klockan,

Sedan ett plus är om detta finns också (men det är inte ett krav)

- GPS: Eftersom jag paddlar ibland (motionskajak) skulle det vara intressant att se fart och distans. (puck eller inbyggd)
(När det gäller GPS position och fart vill man att den ska vara tillförlitlig)


Polar och Suunto har en del nya som t e x RS800SX (w.i.n.d, men den kostar) hur det är med suuntos modeller vet jag inte så mycket om, Och måste man upp i pris för att få en som inte är så störnigskänslig.
Så vad kan ni rekommendera?

/Tomas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.