Ramundberget-Helgas

Hej,
Planerar att vandra Ramundberget-Helgas men vill inte gå samma väg tillbaka. Finns något allternativt vägval mellan Helgas och Ramundberget som även kan innefatta buss eller tåg?

Hade tidigare tänkt fortsätta till Storulvån och sedan Enafors, men då blev det en bussresa med hur många byten som helst och med bokning av busstaxi på något ställe. Någon som har gjort denna resa?
 
Du kan gå genom Ekorrdörren, norr om Sylsjön och sedan oledat öst eller väst om Skarsfjället.
 
Jag håller med tidigare talare - ta Skarsfjället tillbaka. Mycket vackert. Var där förra veckan, och kommer definitivt gå där igen.
 
Tack för svar,

Hur lång tid tog det att runda Sylsjön? (övernattning?)

Hur besvärligt var det att gå? (gräs sand sten flyttblock?)
 
Hej,
Planerar att vandra Ramundberget-Helgas men vill inte gå samma väg tillbaka. Finns något allternativt vägval mellan Helgas och Ramundberget som även kan innefatta buss eller tåg?

Hade tidigare tänkt fortsätta till Storulvån och sedan Enafors, men då blev det en bussresa med hur många byten som helst och med bokning av busstaxi på något ställe. Någon som har gjort denna resa?

Har inget tips på vägval, men om du går till Storulvån, så går det ju tåg från Enafors. Det som behövs är att ringa och boka buss mellan Storulvån och Enafors.
 
Har inget tips på vägval, men om du går till Storulvån, så går det ju tåg från Enafors. Det som behövs är att ringa och boka buss mellan Storulvån och Enafors.

Varför boka buss när man kan direkt gå över Snasahögarna övergår mitt förstånd fullständigt. Denna höglänta vandring är enligt min mening den bästa du kan få i området.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.