Problem med T2

Hej!

Har efter att ha åkt några ggr på mina T2 upptäckt att det översta karborrbandet gärna glider av plast plösen och hamnar i kläm mellan pjäxan och benet. Någon som har ett bra tips på hur man ska låsa det eller ska man bara skita i att använda bandet helt och hållet.

MVH Fredrik

P.s. är en pjäxa från fjolåret alltså inte nya T2X
 
Generellt brukar jag tycka om att pjäxan sitter åt runt benet och löst runt foten, blir bekvämare så tycker jag. Därför skulle inte jag ha tagit bort bandet.

Pröva istället kanske att modda plösen. Jag tänker mig att det måste gå att klippa upp en öppen fyrkant och böja upp reulterande flärp för att låsa bandet på plats. Jag har inte sett pjäxan så det kanske inte går, men jag tänker mig att den i grunden ser ut som alla andra pjäxor. Eller också det kanske går att göra två längsgående slitsar genom vilka man kan dra ett vertikalt band som i sin tur håller fast bandet? Fast då må man kanske sy det vertikala bandet vilket blir svårt att komma åt samtidigt som det blir bökigt att spänna bandet eftersom man måste ha lite utrymme att spänna kardborren...

lycka till/ Samme som åker i gara helt utan problem med plösar och spännband..
 
kardborre!

enklaste sättet måste vara att klistra på en remsa med kardborre på dels plastplösen o sen på baksidan av remmen. Det finns färdiga kardborreremsor med lim att köpa rätt billigt.
Jag kör iof även jag med ett par T2 av äldre modell, använder remmen o har aldrig upplevt det problem du beskriver. Jag drar åt den hårt utanpå ytterplösen.

men pröva med kardborre o se!
 
Tack för tipsen. på senaste tiden har det inte varit några problem då man bara ser till att dra åt den med jämna mellanrum den glider upp när den inte blir tillräkligt spännd t.ex när man spänner åt pjäxorna efter att de har varit uppknäppta.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Rike Problem med längd på nya lagg Telemark 3
norppa Problem med T:2or och chili bindning Telemark 8
Sunkist Problem med glidvallning! Telemark 3
gereonsson Problem med innersulorna Telemark 3
mk axel problem Telemark 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.