Priserna i Thailand

Hur är priserna i Thailand vad gäller klätterutrustning? Jag behöver köpa både ny sele och nya skor så vad är bäst, köpa hemma elelr borta??
 
köp hemma

hej, på railey-beach är klättergrejerna ganska dyra, ungefär som hemma, och utbudet är begränsat.
I anda delar av Thailand vet jag inte, men jag skulle tro att det är ungefär samma då allt som importeras är minst lika dyrt i thailand.
Om det finns några thailandtillverkade klätterprylar vet jag ej, men jag skulle nog inte köpa dem i så fall...
 
Hur är prissättningen generellt i Thailand nu för tiden.

Vad kostar en läsk på restaurangen i bath?

Billigast guest houset, en kvarting sun thip osv

Lite off topic kanske ....
 
Det är ju beroende på vart du är, o när du är där.
Men en bungalow från 100 baht är inte omöjligt att hitta,standarden är ju därefter.
Sun thip har jag ingen aning om, däremot kostar ett helrör Sangsom ca 150-180 baht. :)
 
mippe; sa:
Det är ju beroende på vart du är, o när du är där.
Men en bungalow från 100 baht är inte omöjligt att hitta,standarden är ju därefter.
Sun thip har jag ingen aning om, däremot kostar ett helrör Sangsom ca 150-180 baht. :)

Läsken da? när jag var där kostade den ca 10 bath. Måste väl vara det dubbla nu.

Sangsom har jag inte hört talas om, på min tid var det Mekong och Sun thip. Drack man Mekong sa det kong kong i huvet dagen efter. Sun thip var kunglig hovleverantör och brukade vara endast 10 bath dyrare.

150-180 bath låter riktigt billigt!

En fried rice med chicken då? på en billig restaturang.
[Ändrat av crazy 2004-09-17 kl 14:03]
 
Vet ej priserna på läsk på restaurang, men ölen(Singha, Chang) kostar väl runt 50-90 baht på haket.
Runt 40 baht så får du käk på en billig restaurang.
Sangsom är deras inhemska rom, helt OK... Man kan även köpa en sangsom bucket, då ingår en hink, en kvarting sangsom, några coca-cola o ngn flaska av deras redbull, allt för det facila priset av ca: 220-250 baht :)
 
Jag tror att Sangsom är samma sak som det du kallar Sun Thip och som jag trodde hette Sang Thip. Senast jag var i Thailand så lade jag märke till att etiketten på flaskan hade ändrats, den har numera ordet Sangsom med romerska bokstäver, tidigare var det bara thai-skript.

Men jag är ingen expert.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.