Pjäxa där foten mår bra

Har haft problem med onda fötter efter att ha använt Scarp aoch Crispi.

Har någon testat nya Garmoy Triple G? Dessutom skulle jag vilja veta om Velocen är något att ha för piståkning.
 
Inte trippel G men

Har just köpt ett oar Squadra samma pjäxa som trippel G men med ett lite mjukare skal (den känns inte mjuk så jag undrar hur hård är T Gn )och den känns suveränt skön. Jag köpte först ett par T1 or mod 2000 men dom gick inte och har då jag verkar ha för stor volym på foten. Storleken stämmde på längden men skon var ändå så trång att jag fick värk och blodstopp redan efter ett par minuter. Samma längd på skon i modell squadra sitter som en smäck helt underbar och jag kan inte påstå att det verkar vara någon skillnad i kvalitet på pjäxorna kanske kunde garmont kostat på lite mera på innersulan men det spelar inte så stor roll då jag oftast brukar skaffa en ny innersula för bättre komfort.

fredrik
 
Garmont Veloce

Jag är spekulant på att köpa ett par Garmont Veloce i vinter och hörde mig för hos en av skiduthyrarna i Lofsdalen i helgen som har Veloce i sitt uthyrningssortiment hur pjäxorna höll. Mycket bra enligt dem, de hade inte haft en reklamation på tre år, så det verkar vara hållbara pjäxor.

Åhhh, din fråga var hur de var pisten, inte en aning (än ;-).

/Mille
 
Sulor

Hej!
Hade tidigare otroliga problem med fötterna i pjäxor i största allmänhet, både alpin- och telis-. Fick ett par formgjutna sulor gjorda i Frankrike och sedan dess är problemen borta. Sulorna går att använda i flera typer av pjäxor och kostade ca 500 kr. Går att få gjort även i Sverige, kolla med någon ortopedisk skomakare.
 
Alpingaraget

Jag pratade med alpingaraget i Stockholm per telefon nyligen. De gjorde formgjutna sulor efter ens fötter till scarpa och garmont i alla fall. Troligen funkar det till alla pjäxor. Pris 400:- i sammband med pjäxköp tror jag.

Telefon 08-165010....

/Andreas
 
Gå till en butik som är duktiga på pjäxor, testa allt som överensstämmer på dina krav. Välj sedan den pjäxa som passar bäst. Mao skit i märket, designen utan välj det som känns bäst. kosta på dig nya sulor så står du dig bra i vinter
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.