Petromax

Fogas, Fotogen och Gasolservice i Stockholm säljer Petromax lampor, de finns ute i Segeltorp, mittemot infarten till Bilia (Volvo).På Internet så säljer GetOut.se Petromax lampan. Annars håller jag nog med herr Willman, försök få tag på en Optimus eller en Radius på något överskottsbolag. För några veckor sedan vet jag att ÖB i Nybro hade Optimus 200 till försäljning. Annars kan man hitta fina stormlampor på loppmarknader, skulle någon del saknas så har oftast Fogas den på lager. Jag köpte t ex en fullt fungerande Optimus 930 för 50 kr i somras på en loppmarknad. Du ska veta att det är jävligt roligt det här med stormlyktor!
 
Petromax vs Optimus

Optimus 200P finns hos Ö&B i Malmö, står på en SJ-pall på militäravdelningen. Översta lagret är ett antal lyktor (varav två Radius 119) som saknar delar, men lyft på kragpallen och skivan som lyktorna står på så finns därunder kompletta och oanvända Optimus 200P. Kostar 350 kronor vilket är mindre än hälften av vad en Petromax kostar på GetOut.se. 200P saknar i och för sig snabbtändning men det kan man leva utan. Säg till personalen (prata med Mats) så kan de plocka fram reservdelskitet för 50 kronor om det finns några kvar. Och visst är det roligt med stormlyktor, barnsligt roligt vill jag påstå!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Berneflott PETROMAX för nybörjare Kök och brännare 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.