Ottfjället

Någon som har erfarenhet av en toppbestigning av Ottfjället i Jämtland. Går man från Vålådalen antar jag det är slalombacken man tar från början. Man verkar även kunna gå från Östra Vålådalen. Hur ser ni på den leden? Trevlig?

Tacksam för allehanda tips

Daniel
 
Hej!
Knalalde upp där för flera år sedan. Kommer dock inte ihåg specielt mycket, måste vara 6 eller 7 år sen. Vi började i alla fall med slalombacken och sen om jag inte kommer ihåg fel så följde vi en stig en bit i alla fall. Sista biten upp över kalfjället var i alla fall helt utan led. Kan dock ha ändrats med tiden med någen specielt svår topptur är det ju inte.

/Edvin
 
Vi gick upp förra året och började i Vålådalen. Mycket lättgånget då det är lite stig i början och sedan grusväg en bit innan man svänger av vägen för att börja gå mot toppen. Östra Vålådalen har jag inte gått ifrån men den borde ju kunna vara trevlig. Man slipper väg men det känns som om det blir brantare.

/Göran
 
Östra V

Gick (sprang) för många år sen från östra Vålådalen (Vallbo) fina hängmossar att passera som suger fint i lår och vader. Vill minnas att det var en härlig väg upp från det hållet !
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.