Onykter vid möte med björn!

Björnen var ju ganska normal, den stack därifrån, en männsika som sitter och bankar gillar ingen björn, Att sen människan är så full att den inte märker att björnen stuckit får en ju att dra på smilbanden.

Undrar om han gått 7 km in i skogen, eller om festen var 6,5 km in i skogen och han gått 500 meter???
 
Nu vet jag inte om den person som var försvunnen från en fest, var onykter eller inte när han mötte björnen.
Björnar kanske gillar doften av festande människor.
http://www.vk.se/670061/bjorn-forst-fram-till-forsvunnen
Själv har jag tyvärr aldrig mött en ute i naturen. Kanske dags att ordna en fest på lämpligt ställe?

LarsÖ

Du säger att du tyvärr inte mött någon björn ute i naturen ännu!
Vad har du för superkrafter som vi andra människor saknar?
Många av oss vanliga människor önskar varje gång vi går till skogs att INTE behöva möta björn.
Varför säger du att du så gärna skulle vilja möta en ute i skogen?

Brukar du ens vara ute i egenskog och arbeta,eller drömmer du om att möta en björn under ett djurparksbesök?
Att möta en argsint björnhona ute i riktiga skogen/arbetandes är lite väl magstarkt för de flesta kan jag tala om.
I bästa fall överlever du väldigt skadad , om inte så dör du...
 
Du säger att du tyvärr inte mött någon björn ute i naturen ännu!
Vad har du för superkrafter som vi andra människor saknar?
Många av oss vanliga människor önskar varje gång vi går till skogs att INTE behöva möta björn.
Varför säger du att du så gärna skulle vilja möta en ute i skogen?

Brukar du ens vara ute i egenskog och arbeta,eller drömmer du om att möta en björn under ett djurparksbesök?
Att möta en argsint björnhona ute i riktiga skogen/arbetandes är lite väl magstarkt för de flesta kan jag tala om.
I bästa fall överlever du väldigt skadad , om inte så dör du...

De flesta jag känner och pratat med om saken skulle se det som ett oerhört privilegium att obsa björn i naturen.

Argsinta björnhonor som går till attack helt oprovocerat får du leta länge efter...
 
Du säger att du tyvärr inte mött någon björn ute i naturen ännu!
Vad har du för superkrafter som vi andra människor saknar?
Många av oss vanliga människor önskar varje gång vi går till skogs att INTE behöva möta björn.
Varför säger du att du så gärna skulle vilja möta en ute i skogen?

Brukar du ens vara ute i egenskog och arbeta,eller drömmer du om att möta en björn under ett djurparksbesök?
Att möta en argsint björnhona ute i riktiga skogen/arbetandes är lite väl magstarkt för de flesta kan jag tala om.
I bästa fall överlever du väldigt skadad , om inte så dör du...

Vem vill INTE se en björn i skogen???
Ganska pantat att kritisera Bulingen för att han vill se en björn i live i skogen. Det är inte detsamma som att han vill ha närkontakt och slåss med den i blåbärsriset.

Att få se livs levade björnar, vargar, vildsvin och andra djur i skogen är säkert en häftig upplevelse. Visst är djuren farliga om de är trängda. Det är EXTREMT ovanligt att de attackerar människor som inte jagar med hund eller kommer emellan de och ungarna. Men de är skygga och därför kommer varken jag eller Bulingen att få se någon björn i skogen.. varken nära eller på avstånd
 
Du säger att du tyvärr inte mött någon björn ute i naturen ännu!
Vad har du för superkrafter som vi andra människor saknar?
Många av oss vanliga människor önskar varje gång vi går till skogs att INTE behöva möta björn.
Varför säger du att du så gärna skulle vilja möta en ute i skogen?

Brukar du ens vara ute i egenskog och arbeta,eller drömmer du om att möta en björn under ett djurparksbesök?
Att möta en argsint björnhona ute i riktiga skogen/arbetandes är lite väl magstarkt för de flesta kan jag tala om.
I bästa fall överlever du väldigt skadad , om inte så dör du...

Jag har ju mött björn, varg, lo och järv ute i naturen. på olika håll och i olika sammanhang, behövs inga superkrafter inte. bara sunt förnuft.

Att gå om kring och tro att de är argsinta hela tiden tycks mig något överdrivet. det är de inte.
 
Jag har ju mött björn, varg, lo och järv ute i naturen. på olika håll och i olika sammanhang, behövs inga superkrafter inte. bara sunt förnuft.

Att gå om kring och tro att de är argsinta hela tiden tycks mig något överdrivet. det är de inte.

Ahh, fotograf som åtlar och på så sätt är med och skapar rovdjur som förknippar människodoft med allt annat än fara..?
 
Ahh, fotograf som åtlar och på så sätt är med och skapar rovdjur som förknippar människodoft med allt annat än fara..?

Delvis. Men det vill du väl inte höra.

Järv i Nissunvagge, mamma med 3 ungar
Varg, ovanför Kutjaure (dokumenterad varg som gick upp ett år)
Lo i Upplands Väsby, ute i skogen (eller igenvuxen betesmark som det var just där).
Björn, javisst åtlat.

Så innan du nu ska dra igång din gamla debatt igen (låt denna hållas i trådarna som redan har den) så sluta vara insinuant och okunnig.
 
Det här tyckte jag var kul: "Mannen är nu tillbaka hos sina anhöriga och uppges må bra utifrån omständigheterna."

Han är bakis förstås...
 
Men det hade du kanske inte tänkt på...

Jo, det har jag nog tänkt på!
Men jag vidhåller att det vore väldigt kul att möta/se en björn i vilt tillstånd! Inget skulle överträffa det!
Naturligtvis vill ingen hamna i ett aggressivt möte med en björn! Detta tror jag dock är väldigt sällsynt! Björn skyggar normalt för oss människor!(ganska så säker på i alla fall!).

LarsÖ
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.