Nynäs Kajak - Tummen Upp

Hej

Efter att ha fastnat för att paddla kajak, så kom jag till en punkt där jag kände att det var dags att köpa en egen. Efter en del paddlande och massa läsande i tidningar och på nätet (inte minst här på utsidan) så var jag ganska klar över vad jag sökte,

Efter en del letande på nätet så hittade jag Nynäs Kajak och upplevelse
http://www.nynaskajak.se/index.html

Här fanns de modeller jag var intresserad av, så jag började där. Ringde Pelle och jag var välkommen att provpaddla, oblygt efterfrågade jag fem modeller och Pelle föreslog en sjätte!
Åkte till Nynäshamn och provade dom olika modellerna (finns det intresse kan jag posta min upplevelse av Zegul 520, 530, Arrow Play och Nuka, Tahe Marine Reval Mini Lc och Tiderace Xcite i paddlingsforumet). Pelle hade stort tålamod med mig och kom med en hel del tips och synpunkter.

Köpte både kajak och torrdräkt (samt lite annat) och fick ett jättetrevligt bemötande av Carina och Pelle. Detta ihop med deras vänlighet och tålamod med alla mina frågor, gör att jag i första hand kommer att välja att handla här.
Ska jag försöka sätta ord på en sammanfattning så blir det såhär:
Det känns att både Pelle och Carina brinner för sitt intresse, och det speglar sig i deras bemötande av kunder.
Det känns som att handla av ett par som gillar att paddla kajak och råkar ha en butik, istället för att handla av några som har en butik och råkar gilla att paddla.

Rekommenderar dom verkligen och kommer att vända mig hit i första hand.
Stort tack till Nynäs Kajak och upplevelse
/Jimmy M
 
Jag skulle gärna vilja läsa om din upplevelse vad gäller Zegul 520....
Har snöat in lite på den då jag vill ha en smidig skäddakajak och inte har behov att lasta mer än en Snickers.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.