• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nya Zeeland

Tänkte åka till NZ i dec och undrar ifall det är nån som vet nåt bra ställe där kan kan jobba och få boende för det??? funderar mest sydön....

är tacksam för alla svar...

jobb i nya zealand

Aloha!

När jag var i Nya Zealand så fixade jag jobb på en plantage i norra delen av nordön. Jag jobbade på en mandarinplantage, jag tunnade ut mandarinträd på frukt. Fick betalt per timme. Rätt slöt jobb, men ändock ett jobb. Två-tre dagars jobb motsvarade ungefär mat och boende för en vecka, sedan kunde jag spara resterande pengar för annat. Ett litet tips är att läsa de olika gratistidningar som hostel:n delar ut, där finns alltid info var och hur man kan fixa jobb. Vill du tjäna bättre pengar så hörde jag att plocka äpplen skulle vara en rätt så lukrativ affär, om man är flink nog i fingrarna. Sedan är ju det här med säsong också.......

med vänlig hälsningar Johan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pluppy Vandra i Nya Zeeland och Chile Tjejforum 7
nathalie83 Rese kompis till Nya Zeeland Tjejforum 2

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg