Nu har jag kommit igång

Nu har volvo 480 varit på cykeln i 230mil. Från Kirkenes i nord Norge till Ålesund. Cyklandet har varit skiftande pga. väder och vind. Men helheten med dessa vackra vyer, som knappast går att fotografera, i minnet har det varit helt fantastiskt.
Dom förstta 50 milen hade jag för mycket och felaktig packning. Nästa 150 milen hade jag förlite.
När jag kom till Trondheim, införskaffade jag en "extra wheel". Så nu har jag fått balans med packning och vikt. Just nu sitter jag i Ålesund och tar min helg vila. Skall vidare mot Bergen, Stavanger Kristiansand, Hoten och Moss. Sedan fortsättning till Göteborg.Där väntar ett lite längre stopp. Nästa delmål är att cykla runt östersjön till Danmark. Sedan blir det kustnära vägar runt Europa, Afrika, Asien, nord och syd Amerika upp till Alaska över Berings sund till Ryssland och vidare till Kirkenes.
Upplägget räknar jag med skall ta 10 år. Bloggar även på madswede.se Om någon vill cykla med så håller jag ett tempo på ca 60 km om dagen. Hör i så fall av er.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.