Nu är målet nära...

Jag kommer i höst att beje mig iväg på en resa till Nya Zeeland, där jag under ett års tid kommer cykla och vandra. Jag har lagt ut en grundrutt på 700 mil där till har jag planerat 8 veckor till fots. Under resan kommer jag vara helt självförsörjande. Frånset maten. Jag kommer bo tält och försöka leva ett så enkelt liv det går. Ja har ingen erfarenhet av långfärdcykling så jag vill passa på att tacka all här på utsidans forum för all hjälp ni bidragit med.

Jag hommer att använda mig av en ren mountenbike med fjädrad frmgaffel jag kommer således använda mig av en dämpad släpkärra. Detta för att jag vill uppnå sörta möjliga komfort. Jag vill också kunna lämna packningen för ren friåkning.

Jag håller på att få upp en hemsida om projetet där man kommer kunna följa mig genom min planering och jag planerar att kunna uppdatera hemsidan under resan så alla som så vill kommer kunna följa min väg genom Nya Zeeland.

Jag har nu börjat träna regelbundet för att på så sätt kunna fullfölja min planer.

Jag vill passa på att tacka Mattias Lindström som hjälper mig med träningen och råd inför min resa.

Jag vill också tacka alla er andra som givit mig insperation till min resa genom att ni skrivit och berättat om era resor.

Tack...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Christian1 Trevliga cykelturer 1,2,3 dagars hyfsat nära Gbg? Långcykling 16
Tommy-76 Hur nära götakanal? Långcykling 10
Everard Tälta nära Arlanda? Långcykling 22

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.