Nishiki Bigfoot ?

Jag tänker skaffa min första MTB och har upptäckt att Nishiki har några modeller som kallas Bigfoot vilka har 29" hjul (istället för 26" som annars verkar vara standard).

Är det ngn som har provat en Bigfoot och kan berätta om hur den känns relativt en vanlig 26" MTB.

Mitt användningsormråde kommer att vara större stigar, grusvägar och lite asfalt.

/Ulf
 
I Velo Magazine nr 1 2003 har de testat Gary Fishers 29-tummare. De verkade nöjda.

Såvitt jag vet får man inte tävla med 29-tummare, men det kanske du inte har tänkt göra i alla fall?


[Ändrat av GunnarH 2003-03-09 kl 20:18]
 
Tävling

Förra året var det någon som mailade FTMs tävlingsledning, och dom svarade att man får inte ställa upp i tävlingsklassen med 29" däck. Eftersom dom inte sade något om motionsklassen så får man _väl_ anta att det är ok i motionsklassen?

/Mattias
 
29"are

Det finns ett annat problem oxå. Utbudet på däck är nog ganska begränsad. Men får dom klartäcken från UCI så blir det nog fart på tillverkarna.

//Lt.Karlsson
 
Ännu mer däck att hålla reda på? Gaaaaah

RÄcker det inte med 559, 584, 590, 609, 622, 630, 636 och allat mellan? *suck*
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.