NASA World Wind

Jag har oxå XP o SP2, inga bekymmer hittills. Men jag har inte hunnit leka så mycket med det, vädret blev ju bra så jag prioriterade utelivet.
 
Inga problem

Provade att installera på min HP, där jag kör XP Pro med SP 2. Inga problem alls. Small igång direkt. Fast NASAs server funkar inte. Den är väl överbelastad. Jag såg att de tillhandahåller nedladdningsfiler som man kan köra lokalt istället, men de är ytterligare hundratals megabyte.

Däremot syns min dator inte längre i nätverket, fast det är väl en fråga som vi inte ska avhandla i detta forum, tror jag.

Anders
 
Titta på hemsidan som länken pekar på, det finns exempel och skärmdumpar mm.

I stort så är det mängder av satellitbilder som kan vridas o vändas och hanteras på alla tänkbara sätt.
Tanken är ju att det ska gå att få upplösningar ner mot 15m /pixel men det verkar vara bekymmer med någon server just nu.
 
Vaknade kallsvettig, likblek och med tomma ögon stapplade jag fram till datorn tänkandes, Jag måste ha
ett svar, var har nordpolen tagit vägen ? Växthuseffekt ? Al-Qaida ?
 
Jag kan inte få annat än en suddig bild när jag försöker få en någorlunda upplösning där jag bor. Vill dom inte bjuda på mer eller, bynamnen finns där.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.