Någon som sprungit F.E.M?

Hej,

jag funderar på att deltaga i F.E.M (http://www.fjallraven.se/fem/index.htm) i sommar... men undrar om det finns någon i skaran som sprungit det (någon av distanserna) och kan ge en bild av hur tufft det är och vad som "krävs"?

Dessutom kanske det finns någon som är intresserad av att ställa upp i ett lag?

Mvh

Niklas, ömfoting på gång...
 
1999

..sparang FEM70 -99...hade tränat kontinuerligt i ett år inför loppet och det gick ok...trots att jag stukade foten redan efter 5 km..

med "rätt" inställning så tar man sig runt... det är inte avståndet som "dödar" utan farten.. :)


ps. hamnade på plats 100, tid 13 timmar drygt..
 
F.E.M

Jag skulle vara intresserad av att ställa upp i ett lag på F.E.M i sommar. beroende på om vi kan fixa ihop ett lag jag bor i Stockholm/Solna
 
Jag sprang FEM-70 1999 och 2000.
Inför 1999 så förberedde jag mig väldigt seriöst. Bland annat sprang jag ganska mycket med ryggsäck under våren och sommaren. Var även iväg till Härjedalen och sprang 4 dagar och övernattade i stugar (Fältjägaren, Helags, Sylarna). Liten nätt tur på 130 km.
Tyvärr så hade jag en rejäl förkylning dagarna före starten i Björkliden och han jag sprang med hade varit sjuk under flera veckor innan och var helt orkseslös under loppet. Så det blev tyvärr lite antiklimax när vi inte kunde springa på ordentligt. Den tävlingen hade nog det tuffaste vädret av de bergsmaror jag sprungit (dimma och 3-5 dm nysnö). Men då gick ju tävlingen sent i augusti 20 mil norr om polcirkeln..
På senare tid har jag dock inte förberett mig lika seriöst som 99. Skillnaden är att jag nu vet att det inte är så extremt jobbigt som jag hade inbillat mig innan jag provade.

Så tveka inte att anmäla dig! Du kommer inte att ångra dig efterår!

Förresten, är det några fler här än jag som är sugen på att åka iväg och springa Grand Raid på Reunion nästa höst?
 
Det verkar som...

man skulle klara av 30, eller 50 km utan att behöva specialträna för mycket. "Normal" ryggsäckslöpning och allmän träning...

Jag bor själv i Göteborg och det blir svårt att träna ihop med någon utanför... men det hindrar inte er andra :)

Mvh

Niklas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.