Mygg!

Min mor berättade att hon stött på en person som aldrig blev myggbiten. Jag vet att myggen kan vara väldigt selektiva men har aldrig själv stött på någon som myggen inte gillat lite grann i alla fall.

Någon som kan bekräfta/dementera att detta stämmer.
 
Jag är född med den briljanta egenskapen att jag inte får några myggbett, dvs inga svullna kliande bitmärken efter stickmyggor. Knott ger en liten röd grej, som inte kliar. Så jag behöver bara stå ut med själva sticket, inte någon klåda efteråt! Morsan däremot får femkronorsstora bitmärken som kliar vansinnigt.

Jag tror såklart att det beror på att jag blev halvt uppäten av mygg när jag var liten, ungefär som Obelix som tappades i grytan med trolldryck...
 
det finns...

en del heta tips...
jag blir alltid uppäten av mygg...min morfar...blev nästan aldrig biten...helt förskonad har jag aldrig hört någon vara dock...bara nästan helt...hehe...
det påstås att om man äter persilja ska man vara oaptitlig...så det har med vad man äter att göra...och hur ens blod är...morfar åt waran...blodförtunnande....kan vara så att myggen inte gillar det...(rekommenderas givetvis inte att pröva)...
annars är det enda helt säkra tipset att inte bli stucken på att smörja in sig med tjära/asfalt...det fungerar enligt någon avhandling eller nåt jag läst om...hehe...
smörja sig med skvattram...och rölleka efter stick för att lindra...är annars gamla tips...
kram anna
 
en del heta tips...
jag blir alltid uppäten av mygg...min morfar...blev nästan aldrig biten...helt förskonad har jag aldrig hört någon vara dock...bara nästan helt...hehe...
det påstås att om man äter persilja ska man vara oaptitlig...så det har med vad man äter att göra...och hur ens blod är...morfar åt waran...blodförtunnande....kan vara så att myggen inte gillar det...(rekommenderas givetvis inte att pröva)...
annars är det enda helt säkra tipset att inte bli stucken på att smörja in sig med tjära/asfalt...det fungerar enligt någon avhandling eller nåt jag läst om...hehe...
smörja sig med skvattram...och rölleka efter stick för att lindra...är annars gamla tips...
kram anna


har prövat dom flesta av dessa metoder men måste säga att morderna myggmedel är fortfarande det som funkar bäst=)
 
Beckolja samt Djungelolja blandat 50/50 på huden. Bäckoljan smörjs in först, därefter djungeloljan ovanpå.

Håller länge samt så luktar man nytjärad båt :)
 
har även testat...

...den befängda iden att käka mygg för att lukta som en myggätare och därigenom bli avskräckande för myggen...fungerar garanterat INTE...så det behöver ingen annan prova...*asg*,..
men jag fortsätter nog med att köra metoden att bli stucken i massor i början på säsongen...bli sjuk och få feber...(jag blir riktigt dålig)...och sen klara myggen bättre efter det...men...annars undviker jag faktikst fjällturer under myggsäsongen...kör med myggnäthattar och kläder och sånt...
kram anna
 
morfar åt waran...blodförtunnande....kan vara så att myggen inte gillar det...(rekommenderas givetvis inte att pröva)...
Det påstås att vissa receptfria allergimediciner har samma effekt. Eftersom det även sägs lindra klådan efteråt kan det handla om en missuppfattning/sammanblandning. Jag ska prova imorgon för helgens bett kliar fortfarande något för j*****t...
 
Min mamma har RHnegativt blod,henne äter de aldrig på,och då har hon tillbringat många somrar i myggparadiset Kvikkjokk.
Mej äter dom på i brist på annat, i nadras sällskap ratar dom mej oftast.
Sen brukar inte betten klia i efterhand.Än så länge.
Sambon har aldrig haft nå problem tidigare,men i år har han fått riktiga bulor som kliat lång tid efteråt.
Kläder och myggstift är vad jag använder,+ sitta i blåst.
Käka så mycket vitlök att man luktar genom huden tom kan väl övervägas om det är värt det,dvs står andra ut med det?
 
Käka så mycket vitlök att man luktar genom huden tom kan väl övervägas om det är värt det,dvs står andra ut med det?
Jag är svårt drabbad av både mygg o fästingar (4st på 48tim senaste helgen) så min mamma föreslog detta. Eller hon föreslog att jag skulle gnida mig med vitlök snarare. Måste jag välja mella TBE eller vitlöksstank väljer jag givet vitlöken men ska man dela tält eller använda offentliga kommunikationer får det vara bra mycket mygg innan jag väljer vitlöken. Lite hänsyn måste man visa...
 
allergimedicin...

lindrar såvitt jag vet efteråt möjligen...jag blir ju jätteallergisk...får feber och mår jättedåligt...men tror knappast att det minskar risken för stick...vitlök möjligen...men det där tjärdoftande tipset här ovan tror jag hjälper...kram anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutatmedlemskap160620 Mygg nu Vilda djur 13
avslutatmedlemskap160620 Mygg, knott och svi Vilda djur 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.