Mustagh Ata tillstånd 2007

Hej!

Ni som har planerat att klättra i Kunlun Shan den här säsongen och sneglat på Mustagh Ata så kan jag meddela
att det finns 8 platser kvar på ett tillstånd om 12 personer.

Priset per person är beroende på hur många som i slutändan står på tillståndet. 12 personer totalt betalar 90 euro styck plus en miljöavgift på 40 euro. 130 euro per skalle.

Meddela mig snarast om intresse. Observera att detta endast gäller tillståndsbiten och all klättring sker inviduellt. Ingen grupp arrangeras alltså.

Självklart är totalpriset om 1080 euro det priset som erhållits från XMA (Xinjiang Mountaineering Association).

För er som inte vet vart Mustagh Ata ligger är det ett berg i den sydvästliga Kinesiska Xinjiangprovinsen som gränsar bl.a till Tibet och Pakistan (7506m).

Mvh Stef
 
Okej, nu har tiden gått ut. Tycker synd om alla som har gått miste om möjligheten till en redig solbränna ;)

Stef
 
straylight; sa:
Okej, nu har tiden gått ut. Tycker synd om alla som har gått miste om möjligheten till en redig solbränna ;)

Stef
Visst, det var onekligen ett bra erbjudande men kan tyvärr inte detta år. Kanske 2008 eller 2009? Glöm bara inte solskyddsmedel för läpparna (är inte kul med två sårskorpor istället)! ;-)
 
[/QUOTE]
Glöm bara inte solskyddsmedel för läpparna (är inte kul med två sårskorpor istället)! ;-) [/QUOTE]

Va? Nej det är ju min plan, det är billigare än läppförstoring på klinik. Större läppar, en djup solbränna och viktminskning på 10 kg. Jag börjar köra grupper dit nästa år med fokus på dokusåpaskådisar och stureplansprofiler. ;)

Stef
 

Görs inte det redan på Everest? ;) [/QUOTE]

Ja men inte med detta säljkoncept ;) [/QUOTE]

Hur lågt kan man sjunka ?
 
[/QUOTE]

Hur lågt kan man sjunka ? [/QUOTE]

Vet inte, en bra bit till antar jag? Du inser att det var ett skämt va? ;)
 
Muztag Ata Augusti 2010

Hej,

Vi är två personer som planerar att skida upp och gärna ner för Muztag Ata.
Inresa planeras till den 7 Augusti 2010.

Vi har märkt att vissa formaliteter bör vara avklarade innan avfärd.
Finns det någon här på forumet som har erfarenhet av Kinesisk byråkrati?
Vi vill helst vara oberoende av externa arrangörer.
Behövs tillståndet från CMA innan avfärd? Hur kommer man i kontakt med dem?
Behövs transporttillstånd mellan Kirgizstan och Kina?
Hur löser man logistiken mellan Kashgar och Muztagh?

Tacksam för alla svar.

Mvh
Henric
vindfri@hotmail.com
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.