Murhens sliperi - lite lovebombing

Har läst ganska mycket negativt om murhens på diverse fora det senaste. Eftersom jag enkom haft bra upplevelser så tänkte jag dra mina upplevelser. Har man personliga erfarenheter kan man ju dra dem med. De flesta som är insatta och kritiska har väl läst tråden lieslipare etc.

Liten disclaimer, jag är en enkel kund, jag kommer med köks- och uteknivar mestadels, samt en och annan antik (oersättbar) skräddarsax. Jag ber aldrig om omprofilering, ändring av slipfas eller andra stora ingrepp. Endast slipning och polering.

Köksknivar: har lämnat in mina sabatier och victorinoxknivar ett par fem gånger. Inget att klaga på, de blir mycket vassare än jag åstadkommer själv, till ett pris som gör det svårt att motivera att ens ta fram mina egna slipgrejer.

Uteknivar: min 9tums samekniv har alltid haft ojämna slipfaser, ena sidan har varit brantare en andra och rätt dåligt finish. Lennart påpekade detta och frågade om jag ville ha det åtgärdat. Visst, han gjorde det utan extra betalt. Kniven blev mycket bättre än förut, och vassare dessutom. När jag lämnade in min Svörd peasant ville jag se om de la märke till att den var konvexslipad. Sure, kommer tillbaka i strålande skick. Under värnförmånen lämnade jag in ett as till kabar, den blev kanske inte så himla vass jämfört med mora 2000, men det hade mest med stålet att göra. Skitstål blir liksom inte så bra.

Saxar: lämnat in ett par engelska och ett par amerikanska skräddarsaxar av en kvalité och längd som knappt görs idag. De blev extremt bra. Får erkänna att jag var rätt nervös. Här märkte jag verkligen vilken sjuk kompetens de ligger inne med. Fick en lång utläggning om stål, konstruktion och formgivning av saxar. Saker jag inte ens tänkt på. De slipade även en knapphålstång, också den oersättlig. Blev mycket bra resultat. Behövde inte betala då han inte var nöjd med jobbet. Fick också mina overlockknivar slipade gratis medan jag väntade då "det tar ju ingen tid".

Således, mina egna, personliga, ej baserade på internethörsägen, är helt fantastiska kan jag inte annat än ge dem 46 kromosomer av 46 möjliga. Kostnaden är löjlig, servicen ofelbar och kompetensen oslagbar.

Nån med egna, personliga erfarenheter kan ju fylla på.
 
Lämnat in en del kockknivar där och jag måste säga att jag är väl inte jätteimponerad. Känns lite slarvigt genomfört då de tenderar att slipa ner låångt mycket mer gods än nödvändigt för en ny skärpa. Har man hyfsat billiga knivar så kan man väl lämna in dem där. Hade dock ALDRIG lämnat in mina dyrgripar för slipning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fujitsu Varning för sliperi! Butiker och leverantörer 26

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.