Modan Explore 35 ersättare

Nu efter många glada år med min Modan Explore 35 ryggsäck måste jag nog se mig om efter en ny då den håller på att fall i bitar. Det är med stor sorg som jag har förstått att företaget inte finns mer(å inte gjort på länge), vad skall man nu hitta på för säck, tänkte ju att det är så lätt - jag köper bara en ny Modan ;)
Jag gick till en säljare som nästan bugade sig när jag frågade efter Modan, "ja så bra säckar är svårt att hitta idag"

Jag vill ha en säck i ungefär samma storlek med rymliga fack med riktigt bra bärsystem och gärna plats för "vattenpåse"

Så vad har ni för förslag?

Mvh Ola
 
modan finns att köpa!

På Team Sportia i Örebro finns en Modan Explore Line 25 till salu, obs endast 1 kvar.

Lite intressant att jag fick se 3 st hänga på väggen och köpte 1 till mig själv, för finns det någon bättre ryggsäckstillverkare=nej inte då, bara Modan.

Tror att dom slutade att göras under slutet på 80-talet.

Gillar deras lösa axelbandsupphängning, ger nästan total rörelsefrihet till axlarna- Så om det finns någon ryggsäck med samma system så säg till tack?

Har en 35L Modan själv.

Go strong helper
 
Trevligt, men lite liten, tack så mkt för tipset iaf!
Men vad jag förstår så var det under sent 90-tal? som de slutate/upphörde/konkade/brann, det verkar finnas många ideer om vad som hände, men egentligen så var inte det som var intressant, snarare om det finns något nuvarande alternativ?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.