Min fjällrävenjacka brann upp

Jo, du hörde rätt. För ett tag sedan hängde jag min jacka på en pall bredvid en brasa, men pallen välte och jackan försvann i lågorna. Möjligtvis kan man avfärda detta som klantigt, men problemet med att jag inte har någon jacka kvarstår.

Det var en Fjällräven Telemark II, och den var perfekt. Jag letar nu efter en ny liknande eller något som är ännu bättre. Jag är oftast ute på skogsturer eller fiskar, och behöver en jacka som är tålig, och ganska kraftig. Vandring är inte aktuellt och skalplagg fungerar rätt dåligt framför brasan när det kommer till glödsprätt. Jag är också en väldigt frusen person, så antingen behöver jackan vara varm i sig själv, eller väldigt rymlig så jag kan pälsa på mig efter årstid.

Jackan ska vara tresäsongs, och jag struntar fullständigt i om den är snygg eller inte. Med risk för att vara inkonsekvent i mitt påstående, ska den dessutom helst vara grön eller brun. Jackan får max kosta 1500 kr.

Just nu så tittar jag på en Swanndri mosgeil är det någon här som har erfarenhet? Jag bifogar också en bild på Fjällräven Telmark, som referens på vad jag ungefär är ute efter.

Tacksam för alla tips jag kan få.

XL.jpg



674x898.jpg
 
Har du inte bilder på jackan före/efter??

Jag lyckades nästan för några år sen med en ryggsäck som stod lutad mot ett träd när jag höll på att tända upp och var o leta efter tände en 50m bort - haha ja jävlar - den hade lagt sig ned och låg exakt bredvid.

På avstånd såg det dock ut som att rubbet var förlorat
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.