Min Sverigevandring

Hej!

Jag är just nu ute på ett försök att vandra på vandringsleder genom Sverige, från Smygehuk till Treriksröset. Just nu är jag i Närke efter drygt en månad ute. Jag tältar och sover i vindskydd. Det har gått väldigt bra och är faktiskt rätt fantastiskt nu när jag gjort det till vardag. Otrolig natur och så mycket trevligt folk! Jag gör det här helt på eget bevåg på sparpengar, man måste inte jobba hela livet.

Jag bloggar om det, främst för familj och vänner, men jag tänkte att bloggen kanske kan inspirera andra så jag delar den här.

Jag kommer kanske kika in här någon mer gång, men kommer inte vara här frekvent och diskutera. Vill ni fråga mig något kan ni göra det genom bloggen, mail finns också på om-sidan. Vill någon hänka på några dagar eller så går det också bra. :)

Http://blastlast.wordpress.com
 
Tack för länken till din blogg.
Många bra bilder. Många fina bilder. Många roliga bilder. Många intressanta möten.
Trevlig humor i både text och bild.
En fantastisk vandring. Hittills.
 
Tack för fina ord OBO. Men ditt "hittills" var en oroväckande profetia... :)

Troy, jag har ett med mig.

Underlig hök, du får lägga pusslet genom bilderna i bloggen. :) Jag är ingen gramjägare och har försökt klara mig på det jag hade sedan förut, men har kommit ganska lätt undan ändå tycker jag. Runt 13 kg utan mat och vatten tror jag.
 
Tack för att du delar med dig! Jag planerar löst samma grej om knappt ett år när jobbet är slut, så det är kul med lite inspiration.
 
Hej, jättetrevligt att följa din resa genom sverige
Jag följer nu din blogg.

Då det gäller bloggen skulle jag rekommendera att byta layout!
Det är svårt om man vill följa din resa från början att tvingas trycka "fler inlägg" 20-30 gånger istället för att man kan gå direkt till början. Vore bra om man såg nån sorts lista över alla dagarna, så man kunde gå direkt dit.
 
Hej, jättetrevligt att följa din resa genom sverige
Jag följer nu din blogg.

Då det gäller bloggen skulle jag rekommendera att byta layout!
Det är svårt om man vill följa din resa från början att tvingas trycka "fler inlägg" 20-30 gånger istället för att man kan gå direkt till början. Vore bra om man såg nån sorts lista över alla dagarna, så man kunde gå direkt dit.

Hej! Roligt och tack för kritik! Jag är medveten om layoutproblemen, mem det är meckigt sitta med det på ipad i skogen med sinande batteri. Jag valde ett tema utan så stor eftertanke med stor text då jag har flera äldre släktingar som läser bloggen, bl a min 96-åriga mormor. :)

Jag la hursom till ett arkiv och 50 senaste inlägg längst ner, hjälper kanske lite. Får se om jag får chansen att ändra det framöver.
 
Härligt jobbat att du kom iväg Mats! Har nu arbetat mig igenom alla dina inlägg och det var värt allt scrollande!
Nu har du ännu en trogen läsare!

Om jag kommer ifrån jobbet när du kommer upp i höjd med Jämtlandsfjällen kanske jag kan hälsa på dig. Annars kanske vi ses längre norrut i sommar. När tror du att Salto passeras?

Hörs!
/Salto-Madeleine
 
Härligt jobbat att du kom iväg Mats! Har nu arbetat mig igenom alla dina inlägg och det var värt allt scrollande!
Nu har du ännu en trogen läsare!

Om jag kommer ifrån jobbet när du kommer upp i höjd med Jämtlandsfjällen kanske jag kan hälsa på dig. Annars kanske vi ses längre norrut i sommar. När tror du att Salto passeras?

Hörs!
/Salto-Madeleine

Hej! Vad roligt! Jag tänkte på ditt tält häromdagen.

Du är välkommen att hälsa på var som! Salto bör passeras typ mitten till slutet av augusti. När tar du din årliga rekreation där?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.