Midsommar i Muddus

Onekligen trevligt :) Ett plus i kanten för den imponerande mustaschen! Har ännu själv inte besökt muddus. Hur var det på myggfronten? Blir själv inte superstörd av mygg och knott, men jag tycker ofta att man läser att man helst besöker muddus vår/höst pga dem.
 
Jag sticker själv till Muddus om exakt 1 v.
Jag såg i första filmklippet en av skyltarna på vilken det stod "kåta". Vet du något mer om det?
 
Onekligen trevligt :) Ett plus i kanten för den imponerande mustaschen! Har ännu själv inte besökt muddus. Hur var det på myggfronten? Blir själv inte superstörd av mygg och knott, men jag tycker ofta att man läser att man helst besöker muddus vår/höst pga dem.
Jag kan direkt erkänna att jag är väldigt känsligt för mygg. Myggen visade sig inte fören under söndagen och då hjälpte det med myggmedel (använde MyggA). Jag kan dock tänka mig att det kan vara riktigt mycket mygg i trakterna av Muddusluobbal och fågeltornet eftersom det är en hel del våtmarker där.

Jag sticker själv till Muddus om exakt 1 v.
Jag såg i första filmklippet en av skyltarna på vilken det stod "kåta". Vet du något mer om det?
Tydligen har det funnits en kåta ca 0,5 km från Fallstugan, men det fanns ingen när vi var där. På platsen där kåtan förmodligen funnits fanns det däremot en fin grillplats med bänkar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.