Marsa Alam

Mars Shagra

Jag har dykt i Marsa Shagra som är Red Sea Diving Safaris camp närmst Marsa Alam. Dykningen i Marsa Shagra är kanon och jag kan rekommendera den varmt. Du dyker på campens husrev eller via lastbilsutfärder efter kusten. Det går att göra längre båtutfärder också som till kända dykmål som Elphinstone och Dolphin House (vilket jag rekommenderar). Nattdyken på husrevet är fenomenalt bra.
Det möjligen som kan sägas vara negativt är sikten på husrevet som ibland och vid vissa partier är sämre än om du exvis tar dig ut med båt till Giftun utanför Hurghada. Om det endast var fallet när jag var där eller om det är så alltid vet jag inte. Det är dock långt från någon kris.

Det som gör Mars Shagra så bra är att du dyker hur mycket du vil, när du vill, hur länge du vill osv utan divemastrar etc. Med fantastiska dyk från land som är lika bra som de bästa dyk du kan göra utanför Hurghada enl min erfarenhet vill säga. Jag gjorde 16 dyk på 6 dagar och tänker åka tillbaka så fort jag får tillfälle.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HannahL Dykning Marsa Alam / Coraya Bay Dykning 4
johphi Marsa Alam Dykning 6
Raskolnikov Marsa alam kontra Dahab Dykning 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.