Mårmastugan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Undrar om det är möjligt att tälta vid Mårmastugan?
Blev lite osäker när jag läste om platsen i Vandra Kungsleden.
 
Javisst, om viljan är god

Ja det går, fast Du får inte ha några krav på komfort. Du tältar på en "stenbädd" där andra har röjt bort de största blocken.

När jag tältade där 1995 var det ett tält till som fanns i närheten. Pga svårighet att hitta bra plats valde vi att tränga ihop oss 4 personer i ett Nallo 3.
I stugan med två britsar sov det 7 personer.
Men det går säkert om det kniper att få upp fler tält.

Dagen efter på väg mot passet kunde jag dock konstatera att det, i riktning syd om stugan mot passet också finns några möjliga platser.

Slutsats:
Personligen kommer jag inte att dra mig för att tälta där igen, så lycka till.

Mvh/Björn
 
Att tälta vid Mårmastugan

Det är som i visan, "Man får inte ha för stora pretantioner".
Det är oftast bara viljan det hänger på.
Men nog är det steningt vid Mårmastugan. När jag gick tre pass leden för några år sedan så valde jag att tälta på snön. Där är det i alla fall jämt. Det går också lätt att få ner tältpinnarna. För att de inte skall flyga all världens väg använd några av den rika varan stenar att förankra med. Stampa ner stenen i snön och packa. även på sommaren går det utmärkt. Det bli dessutom ofta några minusgrader på natten.
lycka till på Pass-leden.
Ingvar
 
Tältplats

Det finns några plättar som är röjda där det är småstenigt/grusigt. Det är helt OK att tälta där. Har man ett luftliggunderlag så funkar det bra. Fast det är väl som folk har skrivit här att man får ju inte vara hur kräsen som helst, men vem är det som är van att sova i tält?

Laila.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.