Lowe Alpin-sidofickor?

Hej!

Jag har en Lowe Alpine Alpamayo 70+20!

Skulle vilja ha tag i ett par rejäla sidofickor till denna säck.Vilka passar och var får jag tag i dom?
 
För små!!

Hej!

Jag tycker att sidofickorna som de säljer på sportsnet är för små!Sedan är de av ett annat märke(Gregory).Hur vet man att de passar perfekt?

Går det att få tag i sidofickor till Lowe nån annanstans?

Tack på förhand/L-O
 
sidfickor till Lowe

Etiketten kvittar, bara passformen finns där. Globtrotter hade fler Lowe artiklar tidigare. Mina Lowes sidfickor om ca 18 l vardera köpte jag på Irland. Passformen sisådär och med en 36 l extra får man för mycket med sig! Inbyggda är i mitt tycke bättre, man sparar dem till hemresan när extraprylarna trycker på i huvudfacket. Lowe har bra säckar med inbyggda sidofickor me. 70-20 liter räcker länge som i tex en Liberty
Städa din packlista! Sy ett par egna, billigast och du får bra passform och kanonpris, rullstängning är enklast.

Go tur

Johan K
 
Inte SÅ lätt...

Det svar jag fått av ett flertal butiker när jag frågat efter Lowe Alpine är att det närmaste stället att få tag på märket i Sverige är Danmark...

Om man tittar lite närmare på http://www.lowealpine.com så finner man att Sverige inte finns med på någon som helst av listorna över återförsäljare. Lösningen blir ju kanske i första hand en onlinebutik. Maila Sportsnet och fråga om de kan ta hem till sortimentet?
 
Sy själv?

Finns det nån guide till att sy egna packfickor, eller är det nån som har varit så vänlig att dom lagt ut mönster eller annan information nånstans?
Jag skulle vilja sy en extra packpåse av nått slag som jag kan ha på min haglöfsrygga och ta bort och ha som dagsutflyktssäck.
Tips?

/micke
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.