Lösa block direkt; routefinding??

Var i går i Häggsta och klättrade då ev Lösa block direkt.
Var dock osäker på om jag gjorde insteget korrekt. Det finns en bult som visar var leden går, men om man håller sig lite på vänster sida om leden (fast nära), blir den ganska lätt, medan det är riktigt hårt att gå till höger om den (misslyckades jag med).

Var går den för att vara 6-?

Det är bara insteget jag undrar över.

(Det två varianterna ligger säkert inom 1-2 m bredd.)
 
Gör som du vill med insteget

Hej Anders!

Fundera inte så mycket över insteget! Klättra där det känns naturligast.
Kruxet ligger som bekant? högre upp där leden brantar till sig. En borrbult precis före kruxet och sedan en bladbult direkt efter.
Här går det ju verkligen att fuska om man så önskar genom att gå till vänster om bultarna.

/Örjan :-D
 
Nä...

Hej Björn!

Inte än, jag åker på söndag morgon.
Kom hem i förrgår natt ifrån Chamonix.

/Örjan :-D
 
Höger och vänster blir så komplicerat att hålla isär när jag slår på musklerna; Insteget blir "enkelt" något till höger om borrbulten, och hårt (rimligen värre än 6-) om man går till vänster om den...

Ytterligare till vänster hamnar man ju helt i diedern (diedret?) dvs Gillis insteg. Den lilla väggen mellan Lösa block direkt och diedern är dock med mina mått hård eftersom jag inte gillar vassa crimp. En vecka senare så tycker jag fortfarande illa om dem eftersom ringfingret inte blivit sig själv ännu...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.