Litet kryp? Loppa? Blodsugare...?

Katten lämnade en present till/på mig idag, nämligen ett litet kryp som jag inte kan identifiera.
Någon som har någon aning om vad för slags kryp det är? Vill ogärna ha blodsugare i huset...
Inte de bästa bilderna, kameran hade svårt att fokusera och den rörde sig fort.

a1ir9i.jpg
 
Aceton och kemisk ren bensin tvättar bort vaxet från monstren och då torkar de ut alternativt måste bättra på vaxningen. Sidavbitare knäcker de flesta odjur nu när tvåhandssvärden faller under knivlagen....
 
Katter som går ute drar ofta på sig olika arter av fålgellöss. Med god tillgång på blod kan dessa växa till rejäla monster på över centimetern, så att såhär droppa sin katt är redan försent. Avlusningsschamponering kan bli en rivig affär.
go tur
 
bensin

Aceton och kemisk ren bensin tvättar bort vaxet från monstren och då torkar de ut alternativt måste bättra på vaxningen. Sidavbitare knäcker de flesta odjur nu när tvåhandssvärden faller under knivlagen....

om man ändå "slängt" på bensin... är det inte lika bra att ta fram tändstickorna då? Så att den inte plågas ihjäl vet ja!

BZ/
 
Senast ändrad:
Lusfluga eller fågellus ..hoppas på det förstnämnda förstås! Avvaktar även svar från jourhavande biolog.
Men om jag blir tvingad till avlusningsschamponering lovar jag att återkomma med lite riviga bilder.
 
Puh, katt och matte andas ut:
"Det är en larv av en strit, som är växtsugare" enligt jourhavande biolog.
Ingen avlusningsschamponering behövs alltså.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.