LCD-skärm i bilen?

Har en Magellan 315 i bilen, kopplad till en
notebook som står på en egentillverkad hylla som hänger på instrumentbrädan. Jag vill ha en
mindre skärm (6-7") närmare förarplatsen. Hur
får jag tag på en sån till ett rimligt pris???
Med hopp om tips.
Jan
Stockholm
 
Etrex Vista meets TFT ....

Hej

Hur kopplar ni ihop extern skärm. På min Extrex Vista finns inga uttag för skärmen eller vad behövs ....

Skall man bygga en hel PC ???

magnus@ids.se
 
PC i bilen

Jo, tanken är nog att koppla skärmen och gps:n till en bärbar pc med lämpligt nav. prg.

göran
 
Instämmer

Jo, jag är nog böjd att instämma. Blir faktiskt lite bökigt med pc, gps, extra skärm och dessutom alla dessa kablar.

Göran
 
Etrex Vista billigare alternativ

Jag fick min Etrex Vista idagarna och den verkar trevlig. Den hade även funktion Lock on road och
jag blev imponerad av världskartan som innehöll så mycket. Den höll reda på avfarter typ brotby (E18 mot Norrtälje).

Var ute och paddlade i helgen med den och den verkar relativt bra klara väta. Lyckades även hitta en databas hos Garmin med fyrar som jag laddade in...

Det som saknas i Vistan är färg skärm, större skärm plus autoroute ....

/Magnus
 
Var det Etrex Venture/Mariners marindatabas du laddade in. Funkade det rakt av bara?

/Lars-Olof
 
Har nån testat Pocket PC + PC-card GPS??

Med olika program, t.ex. ArcPad från ESRI (inte det allra bästa, dock...), kan man mata in geografisk landskapsinformation i en Pocket PC. I dess PC-card slot kan man stoppa in ett PC-card i form av en GPS-mottagare; se t.ex. http://www.microsoft.com/mobile/pocketpc/bguide/features/accessories.asp (välj "Sub-category -> GPS Navigation"). Sen är det bara att navigera, i bil, i terrängen, på sjön, med bara en enhet, dessutom utan sladd.

Det verkar som att noggrannheten inte är den bästa, inte heller verkar vädertåligheten höra till tillverkarnas prioriteringar.

Är det nån som testat dessa hårdvaror, hittat nån bra mjukvara etc.? Jag funderar på att genom jobbet köpa in en Casio Cassiopeia E-125 och koppla till min Garmin 12CX, men det vore som sagt skönt att slippa alla sladdar.

Hälsningar
Stefan N
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.