Långfärdsskridsko i Norge

  • Trådstartare freged@online.no (Frode Egedius)
  • Start datum

freged@online.no (Frode Egedius)

Gäst
Etter å ha lest om långfärdsskridsko i det svenske utemagasinet, kjøpte min tjej som er svensk och jag oss skridsko. Och idag 16.01.2000 prøvde vi dem for første gang. Litt problematisk den første halve timen, men siden gikk det som en drøm. Det er for tiden lite snø her vi bor i Gjøvik, derfor valgte vi skridsko idag og det blir ikke siste gangen. Vi gikk en tur på omkring 3,5 mil og det var bare herlig. Vi har alt begynt å planlegge nye turer. Det artige er at denne formen for å gå på skøyter ikke er ny, men idag vakte vi oppsikt når vi for fram i god fart over isen. I Norge finnes det nesten ikke långfärdsskridssko, men i dårlige snøvintre er det en fin treningsform til skidor.
Frode & Pernilla
 
långfärdskridsskor i Norge

För dom som är intresserade kan jag melda om fina tjocka isar på mindre sjöar i Kroken i Drangedal kommun. Jag och min tjej An1 (som konstigt nog är svensk) har haft några fina turar dom två siste hälgarna. Men vi har inte sätt många andra skrinnare och främför allt inga andra med långfärdsskridskor. När snön fattas är det tur att man har några skridskor från när man bodde i Sverige.


Simen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
BJ Kartor och tips för långfärdsskridsko i Stockholm Israpporter 5
jerer Nv Dalsland/Norge/N Bohuslän Israpporter 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.