• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Långcykling med start september -09

Hej,

Jag söker resesällskap för en långcykling som jag planerar att genomföra med start september -09.

Lite bakgrundsinformation om mig: Studerar tredje året på Chalmers i Göteborg (numera på utbytesår i Spanien), och planerar att göra ett studieuppehåll på ett år efter sommaren. Har inte mycket erfarenhet av långcykling, utan ser det hela som en stor utmaning. Jag har en stor dragning till utmaningar samt att träffa folk och möta nya kulturer (klyschigt värre).

Tankar kring resan: Planerar att starta resan under början av september 2009, och vara borta fram till maj, dvs 8-9 månader. Planen som jag har nu är att starta i Sverige med avsikt att nå Peking i Kina. Jag är dock i första stadiet och har inte kollat upp detaljer kring resan (misstänker eventuellt att det är lämpligt att flyga över de mest oroliga områdena i Afghanistan och Pakistan). Betonar också att detta inte på något sätt är några definitiva planer utan jag är öppen för att utarbeta en resplan tillsammans med min reskompis.

Syften med resan: Utmaningen i sig är ett syfte med resan, samtidigt som jag genom många resbloggar följt cyklister och insett hur nära man kommer de kulturer som man möter. Jag hoppas och tror att resan blir ett minne för livet.

Budget: Jag uppskattar (utan ingående räkningar) att resan totalt kommer att kosta 80-100 000kr.

Hör av er om ni är intresserade!

Med vänliga hälsningar,
Viktor
 
Angående din cykelresa

Jag kommer att genomföra en cykeltur från Sverige ner genom Europa Afrika och Asien.
Jag kommer att påbörja den i April i år

låter det intressant hör av dig. VI kanske kan sammanlänka någonstans i alla fall och det skulle funka för dig!

Hör av dig på mail christian.svensson@vastervik.se

/Christian
Västervik
 
Hallå.

Hallå.
Har länge velat göra den stora grejen innan man sätter sig med familj osv. Har rest en del i Asien och Europa men ja blir inte mättad på mitt res begär. Nu har jag kommit fram till att jag vill cykla till Beijing start nästa höst. Hade tänkt söka en respolare, men så fan jag din tråd!! Helt perfekt att hitta en lika sinnad galning som mig själv!! Så jag är på och skulle gärna vilja planera en resa. Älskar äventyr och hårt arbete!
///Danne
 
Din resa låter skitkul ni kommer säkert att ha jättekul och uppleva väldigt mycket.
Skulle gärna hänga på men har studier som börjar i september. Däremot har jag tänkt att vara borta en månad blir antagligen augusti, så har jag tänkt att cykla ned till sydeuropa, och sedan cykla nåt stort lopp där nere. Ett litet mindre projekt till att börja med. När jag tagit min examen ska jag också ut på nån riktig långresa=). Om det är någon som vill hänga med mig bara under augusti månad så vore det kul:) Bara att höra av sig.

Lycka till med resan!

/Cilla
 
Korsa Kanada från väst till öst...

Jag kommer flyga över till Tofino i mitten av juni, lite beroende på när skolan slutar med uppsatsopponering och så vidare, men förhoppningsvis den 12e juni. Tänkte ta mig med flyg till Tofino (det blir några byten!), sen cykla därifrån till St. John's. Måste vara framme den 1a augusti, så det kommer bli en relativt snabb resa, med stopp i bergen och de större städerna. I övrigt många långa mil på vägen! Låter det lockande?

En resa till Kina vore riktigt grymt, men kommer nog inte vara i en situation som gör det möjligt, tyvärr! Får hålla mig till lite kortare turer... Eventuellt hänga med en bit på vägen! Hur ser planerna ut, rent spontant.

MVH,

- Niklas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.