• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fjällvandring i September eller skidorna på senare?

Vill iväg och fjällvandra i september och/eller åka långfärdsskidor i vinter, letar någon som vill följa med! Brukar annars resa på egen hand men det vore roligt med sällskap som omväxling. Egna idéer självklart välkomna, öppen för förslag!!!
 
Hmm....

först vet ja inte om ja e för ung..16 år kanske inte är vem du letar efter antar jag...fast jag älskar å vandra, absolut. Andra problemet är australien kanske med familjen :/ men ja söker iaf nån att någon gång kunna vandra med :) bara så du vet, vänlig hälsning/ wille
 
turåkning till våren

Hej i år är det lite tight med tid men till våren kan man ju planera in en resa, brukar bli en sådan varje vår. Beroende på om man tar stugor eller tält så finns olika leder, jag hade velat gå mellan Grövelsjön och Storlien, Storulvån, Vålådalen. Passera genom Rogen på vintern så jag får se det i den årstiden också. Det är lite beroende på hur mycket tid man vill lägga på turen. Har varit på en del stf turer på sommar och vinter och även varit ute på egna turer och i år provade jag att vintertälta och det gav mersmak och då gick vi med pulkor.
MVH Joakim
 
Fjällvandring i September

Jag kom också hit för att söka resesällskap för fjällvandring i september, så det var ju kul att det redan finns en tråd för det. =)

Kan ej före p g a utlandsjobb, men kommer hem sent kväll den 14 september och vill gärna komma ut en sväng innan nya jobbet börjar. Någonstans mellan några dagar och en vecka. Inte så noga med vart i fjällvärlden det blir (har ännu inte gjort närmare efterforskningar om vart det kan vara fint att vandra då, men kommer inga andra förslag så förmodar jag att det blir någonstans i södra änden av fjällkedjan).

Skulle vara roligare med sällskap (en eller flera) + att jag skulle kunna slippa några kompromisser med utrustningen (har slitit ut gamla tältet och sovsäcken men kan kanske inte köpa bra av båda direkt p g a dubbla hyror en månad till). =)
 
Hej,
jag är också på väg till fjällen i slutet på september. Min vanliga reskompis har fått sitt tredje barn och kan inte komma loss.
Jag tänkte köra upp från Åland via Uppsala till t ex. Femundmarken, Jotunheimen eller kanske till Dovrefjell. Jag har 3-4 tomma platser i bilen om ngn. vill hänga med. Jag tänkte mig ca 4-5 dagar i fjällen och två resdagar.

H/Jesper
 
Turåkning

Hej, jag är intresserad av turskidåkning. Vad hade du tänkt dig? Hur bekväm är du? Är det led och stuga eller snöbivack som gäller. Har aldrig tältat eller sovit i snöbivack men provar gärna.

Mvh /L
 
Planeringen fortskrider,
jag startar troligen 23.9 ngn gång på morgonen från Uppsala (kommer med färjan från Åland)
Niklas Grip kommer med. Vart vi åker är inte fastslaget. Man får föreslå.
Min e-mail funkade inte tidigare, (hade länkat till ett gammalt konto) så om någon försökt mejla så har det inte gått, så försök igen.
H/Jesper
 
Har hittat sällskap till fjällvandring!

Tack för alla svar, både här och via mail! Det blir roligt att komma iväg, hoppas även på en skidresa senare i vinter!
 
skate

ska åka till falun "sjön runn" så fort isen bär, du kan väl ringa om du är sugen att hänga på0707261516/087154844efter15,30eller maila tom.martinsen@coolmail.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FiskarN_ Fjällvandring i 3 första veckorna i September Reskompis 0
Fredrik0901 Fjällvandring i Augusti/September !! Reskompis 3
AndersOleander Fjällvandring i slutet av Augusti, början av September Reskompis 0
IngeNilsson Fjällvandring sommar 2015 Reskompis 0
kanis Sällskap fjällvandring cirka vecka 28-32? Reskompis 14
belone1 Reskompis för fjällvandring Reskompis 0
hamrin fjällvandring aug/sept Reskompis 0
istoffe Fjällvandring i juli Reskompis 4
defrgt55 En veckas fjällvandring någon? Reskompis 10
Joakim Ambrosson Sommaren, fjällvandring? Reskompis 3
Joakim Ambrosson Fjällvandring Reskompis 1
Heikkinen Följa med på fjällvandring v36 eller v37 Reskompis 0
marcopolo Fjällvandring v37 + Pyreneerna v38 Reskompis 5
FrankP Fjällvandring i sommar Reskompis 2
jnn79 Fjällvandring i Sarek Reskompis 0
Mattias O Fjällvandring v 37 Reskompis 0
halmstadpatrik Fjällvandring V31 Reskompis 7
Binna Följa med norrländska på fjällvandring i sommar? Reskompis 5
odegaarden Fjällvandring 15-21 augusti Reskompis 1
Are Fjällvandring v. 37 eller 38 Reskompis 0
ilisen Fjällvandring 13-19 augusti Reskompis 8
solvindvatten Fjällvandring början aug Reskompis 0
whoisbob Fjällvandring, 13-23 juli Reskompis 2
Adam22 Fjällvandring Abisko-Kebne-Nikkaluokta Reskompis 2
ilisen Fjällvandring 13/8-18/8. Reskompis 0
d_skold Fjällvandring v 36 Reskompis 0
hbg Fjällvandring v39? Reskompis 1
MagnusXl Sällskap till Fjällvandring v 32-33 Reskompis 0
adonis Fjällvandring någon? Reskompis 1
zxcvbn Fjällvandring v.30 Reskompis 0
yogi_doo Fjällvandring Klimpfjäll(Sv) -> Norge; ~ Aug 15 - 30 Reskompis 0
cjonsson Fjällvandring i Norge 20-25/26 aug ??? Reskompis 0
sunenilsen Fjällvandring kring Sylarna i sommar! Intresserad? Reskompis 0
Fjällvandring vecka 34. Reskompis 0
Resekompis för fjällvandring i Jämtland/Sylarna. Reskompis 0
fjällvandring i juli/augusti Reskompis 0
Fjällvandring/kajak i juli Reskompis 0
JonT Dela taxi Undersåker - Vålådalen torsd 3 september Reskompis 0
McGoogle Vandringsällskap Tiveden 2 september Reskompis 4
Tettan Indien i september? Reskompis 0
stoffe2k Sydney till Cairns, September -09 Reskompis 0
viktorp Långcykling med start september -09 Reskompis 5
ilisen Grövelsjöområdet 1a lr 2a veckan september Reskompis 1
Boludo Bil Mora - Kvikkjokk i september Reskompis 1
IslandTraveller Mont Blanc 15-23 september Reskompis 1
bredviken Fiske i älvdalen i september. Reskompis 0
beda2 Mont Blanc september/oktober Reskompis 2
i95_lab Vandringssälskap i September Reskompis 0
andrevs Sarek i september Reskompis 0
trolle 183 Sarek i september! Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.