Lättpackarträff/-tur i Göteborgstrakten

Vad tror ni Göteborgs-lättpackare här på Utsidan om en tur i lättpackandets tecken?
En helg längs nån närliggande vandringsled. Vi tar med våra lättaste prylar, går några mil och slår sen läger. Två dagar att jämföra och diskutera prylar och ideér.
Eftersom vi bär lätt finns det ju möjlighet att viktkompensera med god mat etc för en angenäm kväll runt brasan.
Tänkte mig nån gång fram i vår, kanske April.
Nån som är på?
 
Absolut, vecka 15 eller 16 hade passat mig bra så hamnar vi bortanför påsk men fortfarande ett par veckor innan Kristi himmelsfärd som är den första lediga weekenden och som brukar innebär premiär för min sommarutrustning.
 
Det funkar för mig båda helgerna. Vi ser lite längre fram vilken som passar ev intresserade :).
Förslag-Bohusleden norr om Kungälv nånstans.
 
Darn, nu blev jag uppbokad vecka 16 med en tripp till Holland. Veckan 17 hade passat mig fint då jag är ledig halvdag men det är valborgsmässoafton och då vet jag att alla studenter mer än gärna stannar kvar i stan ;) Tråkiga med vecka 15 är att månen är helt borta, solen upp 05:59 och ned 20:26 ger väl iofs rätt hyfsat med dagsljus.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
insco Lättpackarträff Lättpackning 0
Martin Fjäderlätt Lättpackarträff i Stockholm 17 sept Lättpackning 29
Cremytos Lättpackarträff i Göteborg? Lättpackning 62

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.