Labtop autorouting

Jag har en extrex legend som jag vill andvända som gps givare till en Bärbar dator. Vilket program och karta är att föredra om man vill ha autoroting på datorn. Alltså typ visar med pilar eller röst när man skall svänga osv. ?
 
nRoute

Curthan; sa:
Vilket program och karta är att föredra om man vill ha autoroting på datorn. Alltså typ visar med pilar eller röst när man skall svänga osv. ?
Om det är att föredra är väl individuellt men Garmins MetroGuide Europe ligger nära till hands eftersom du då också kan använda kartan till att ladda ner i GPS:en. Därefter kan du kostnadsfritt hämta nRoute som jag tycker verkar vettigt så får du funktionen du efterfrågar. http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=575
 
Senaste versionen av nRoute har även viss stöd för GPS12 serien mottagare. Visserligen ger inte GPS12 seriens mottagare ngt ID nummer vid inkopplingen (över seriellt eller seriell - usb) men lägger man in sin upplåsningskod till t ex City Select efter anslutningen öppnas kartorna och det funkar som vanligt.

Stödet för GPS 12 står nämnt i informationen för uppdateringen.

GPS 12 (åtminstone min GPS12CX har också uttag för extern antenn och ger dessutom en hygglig utspänning på antennkontakten så det hela funkar bra för bilnavigering förutom att det naturligtvis är lite knöligt att lägga in upplåsningskoden varje gång GPSen anslutits.


Hur "stödet" för GPS12 egentligen är tänkt att fundera har jag inte funnit någon information om.

nRoute är snabbt och bra (ingen eftersläpning som på Route 66), men förhandsbilderna på svängar är i mitt tycke väl små.
[Ändrat av jonasolof 2005-01-23 kl 21:45]
 
Har testat lite med nroute och metroguide. Med mapsource och metroguide är uppkopplingen inget fel på . Men med nroute så bryts uppkopplingen till gps´n efter några sekunder . Sedan försöker nroute koppla upp igen och när uppkopplingen är okej så bryts den igen . Har bara prövat med gps mottagaren på fönsterblecket och får fram 4 till 5 sateliter. Kan det vara för få. På gps mottagaren så står det att uppkopplingen är okej och att apparaten är klar att navigera. Kan det vara någon inställning som är fel ?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Crawler Autorouting med Metroguide v6 Navigering 27
linus501 Autorouting på 60cs Navigering 19
diamondsutra Mapsource och autorouting Navigering 10
henkywallmark Autorouting på 60CS Navigering 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.