• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kungsleden i augusti

Hej!
Jag har tänkt att vandra mellan Abisko och Nikkaloukta i augusti. Har inte fjällvandrat sedan barnsben men är nu sjukt sugen på att åka norrut igen. Planen var att gå själv men det är ju alltid kul att dela upplevelsen med någon annan om det visar sig att man funkar bra ihop.

Hör av dig om du har liknande tankar.

-Lisa
 
Fjällräven Classic?

Tänker du gå från Abisko till Nikkaluokta i Augusti är det möjligt att du kommer möta ruskigt mycket folk ute på leden. Fjällräven Classic startar 12-13 Augusti och går den sträckan fast åt andra hållet... Det är inte för sent att anmäla sig, då får du sällskap av ca 300-500 andra ;-)
 
Svar till Kath

Hade tänkt att gå sista veckan i augusti så då slipper jag nog den värsta anstormningen. 300 pers var inte riktigt resesällskapet jag hade tänkt mig. =) tack ändå för tipset.
 
Kungsleden

Hej Lisa Szanto!

Jag är en kille på 21 vårar som precis har kommit hem från en resa i sydamerika. Det senaste halvåret har jag tänkt mycket på fjällvandring. Kan du inte vara snäll att försöka få tag på lite prisinfo och sedan höra va dig till mig?
du verkar vara en jättetrevlig tjej och jag skulle bli hemskt glad om du ville ta mitt inlägg på allvar.

MVH, Ola Engström
 
Svar till Ola Engström

Hej Ola!
Jag tar ditt inlägg på allvar och om det är så att du har tänkt på fjällvandring mycket det senaste tycker jag att du ska sluta tänka och hänga me upp istället!

Tåget till Kiruna från Göteborg t&r kostar cirka 1600 med liggplats och cirka 1000 spänn om man pallar att sitta upp hela resan... Maten kanske blir en tusenlapp var, då har jag räknat lite i överkant tror jag. Det e väl dom stora kostnaderna.

Har tänkt att prova utrustningen nån helg nu snart på vildmarksleden, bor du i Göteborgstrakten så e det ju bara att hänga me så ser vi hur benen håller. Vet några fina tältplatser så jag delar nog upp det på två dagar.

Låter det bra??

MVH
Lisa
 
Tja
Jag är också sugen på att hänka på. Har också tänkt mycket på fjällen i sommar. Men har inte haft någon att gå med. Så jag undrar när du tänkte gå, datum då jag kanske har skola, och om jag kanske kunde hänga på.
 
Fjälldrömmar

Hej!

Jag vill också följa med. Jag är 32 år. Jag studerar. Jag har liksom du drömt om fjällen, faktiskt att vandra sträckan Abisko o. Nikkaluokkta. Jag har funderat på att gå den ensam men det har inte blivit av. Jag tycker att det är positivt att flera vill åka. Det blir nog roligare. Jag har aldrig vandrat i fjällen.

Ha det bra!

Klas Åhsberger
 
Kungsleden

Hej igen Lisa!

Ursäkta om det har tagit lång tid för mig att svara. Mycket att stå i för tillfället. Blir nog lättare om vi höres på telefon.

Kram, Ola
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xcuz Södra kungsleden i Augusti? Reskompis 0
Grillglöd Norra Kungsleden i februari v 9 Reskompis 0
kanis Vandring Ritsem-Sitasjaure-Hukajaure-Kungsleden söderut? Reskompis 4
Bromearen Kungsleden Aug. Reskompis 2
HikingBernhard North Kungsleden in July Reskompis 3
stajlalle Kungsleden i juli Reskompis 2
elena91 Vandring norra kungsleden v.32 Reskompis 1
amae Kungsleden i sommar! Reskompis 2
annecarin Kungsleden 6 juli 2013 Reskompis 0
NiklasBr Kungsleden/Stora sjöfallet/Sarek i sommar? Reskompis 1
amae kungsleden v.39 Reskompis 0
Christian1 Kungsleden 13-20:e Aug. Då var det klart:-) Reskompis 0
gullviva Kungsleden i sommar? Reskompis 36
Mikael_E Kungsleden vecka 31, Abisko - Kvikkjokk Reskompis 0
markus_t Kungsleden Hemavan --> Abisko Reskompis 0
benjon66 Kungsleden Hemavan - Ammarnäs 25/7 -> Reskompis 0
Betula Kungsleden april 2004 Reskompis 1
Tobias_P Kungsleden med MTB Reskompis 2
fiddeliten cykling på kungsleden Reskompis 2
Kungsleden i sommar? Reskompis 1
Mackan1991 Vandring v. 33-34 (10-25 augusti) Reskompis 0
moa_k40 Vandring i augusti Reskompis 1
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
Sega råttan Jämtlandstriangeln i augusti? Reskompis 5
Snusarn Padjelantaleden augusti 2015? Reskompis 9
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
jennip Tågluff någon gång under maj-augusti 2014 Reskompis 0
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
erik.wesslan.1 Vandring i Abisko augusti Reskompis 0
robinhaag Replagskamrat till Sylarna Augusti 2012 Reskompis 11
Maja_76 UCPA, vandring kring Mont Blanc, Chamonix, augusti 2012 Reskompis 7
soran augusti=utomlands? Reskompis 0
bredviken Flugfiske i Älvdalen i slutet av augusti. Reskompis 0
piaea Tjåmotis till Aktse slutet av augusti Reskompis 0
resanu ucpa augusti Reskompis 1
Helena_L Resesällskap i augusti Reskompis 2
Joakim Ambrosson Jotunheimen - augusti Reskompis 1
kirsi83 Båttaxi över Torneträsk 4 augusti Reskompis 0
Durden Dela Taxi Kiruna-Abisko 18 augusti? Reskompis 0
vronken Folkmusik o vandring, augusti Reskompis 0
baseman Kebnekaise Augusti 2009 Reskompis 5
FrankP Vandra i Lappland / Augusti Reskompis 0
tinab66 Vandringskompis sökes för 4-kanten klassikern i Sylarna Augusti-08 Reskompis 0
odegaarden Fjällvandring 15-21 augusti Reskompis 1
Joakim Ambrosson Sarek 5-19:e augusti! Lite småkris Reskompis 5
ilisen Fjällvandring 13-19 augusti Reskompis 8
Maike Bohusleden, Vandring, Augusti Reskompis 3
Fredrik0901 Fjällvandring i Augusti/September !! Reskompis 3
GustavOh Fjällsällskap i augusti? Reskompis 14
hot_yoggi Cykla i Sverige i augusti?? Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.