• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sarek 5-19:e augusti! Lite småkris

Hejsan!

Det har uppstått ett litet problem med min följeslagare, han har åkt på körtelfeber och är borta upp till 4 veckor och får därefter inte anstränga sig fysiskt (mjälten kan skadas av de svulna körtlarna).

Så jag är desperat ute efter någon som skulle vilja hänga med!

Jag är 23 år, Stockholmare (borde man skriva det? ;)...) och gör mitt x-jobb för närvarande. Jag är en mycket van vandrare och har mycket bra kondition. Helt självförsörjande och har en hel del sjukvård och överlevnadsutbildningar.

I värsta fall blir det en ensamvandring, men det undviker jag helst i år.

Snälla, snälla, någon eller några? :) Jag är anpassningsbar och har mina biljetter bokade redan i alla fall.

// Jocke
 
Jag ser nu också att min biljett kan lösas in och jag är öppen även för tex Jotunheimen.

Jag SKA upp i fjällen i sommar, nu är frågan med vem/vilka och vart.

// Jocke
 
Hej Joakim!

Hej Joakim!

Jag heter Anna Andersson och kommer från Skåne. Älskar friluftslivet och önskar att jag fick mer av det. Tycker visserligen om när det är lite kämpigt och jobbigt, men tycker också att det är viktigt att ta dagen som den kommer och njuta av fjällivet:)

Ser att du planerat en tur och står utan sällskap. Jag har också planerat semester i fjällen och mitt sällskap har nu skadat sitt knä...

Har fjällvandrat endel och längtar varje sommar till fjällen, vandrar gärna i både Sarek och Joutenhemien. Har aldrig varit i Sarek och Joutenheimen har jag bara varit i på vintern. Börjar jobba igen 13 augusti (v33) men är du flexibel kan jag när som mellan 28-29 juli och 12 aug. Hör gärna av dig om du är intresserad, snabbast och enklast är det kanske per telefon, 0733-567489 (har sem o är tillgänglig för det mesta)

Anna
 
Också vandingssugen.

Hej allihopa!
Jag är också ute efter resesällskap för fjällvandring. Är inte så noga vart, bara där finns fjäll och vildmark, men Sarek och Joutenheimen som ni skriver om låter t ex toppen för där har jag ej vandrat tidigare. Själv kan jag som absolut tidigast fara med tåg/buss från Luleå den 30/7 och hade tänkt mig några dagar till en vecka. Bra om jag är hemma senast 12 augusti, men inget måste (går planera om till valfri vecka i augusti vid behov).

Är vältränad, har allt i utrustningsväg o s v. (...utom tält, men har nytt finfint tvåmans- på inköpslistan, så det är snart fixat).

/ Niklas
 
Förstår inte riktigt varför vissa inlägg inte skickas till mejlen att det kommit nya inlägg, medans andra gör det.. *muttrar*.

Jag är fortfarande helt utan sällskap. Min tur kan kortas genom att man går från Kvikkjokk-Suorva istället för Kvikkjokk-Suorva-Kvikkjokk som jag troligen kommer göra ändå. Dvs får jag sällskap en bit är jag också glad! Vaden är som jobbigast på uppvägen (Tristan, tack!) mot Suorva.

Jag vet inte om ni kikat in min tur på www.natursajten.se? Kika där under Sarek 07, jag är dock flexibel! Dock är det väldigt många som har önskat att de själva kunde hänga på denna tur, men det har inte funkat, så denna tur tror jag kan bli mer än kul!

Så Kvikkjokk-Suorva ni som svarat? Jag kan tyvärr inte smita från jobbet förrens 5:e augusti dock.. :(

// Jocke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
koaladaniel Sarek juli-augusti Reskompis 0
mliansdotter Fjällvandra/Sarek/Augusti Reskompis 0
hbg Padjelanta/Sarek i augusti Reskompis 0
psoptrsoy Samåkning - Är det någon som har en plats över Stockholm-Sarek Reskompis 0
Fjälltagen Sarek v.33 Reskompis 27
username2 Turkamrat Sarek v. 31-32? Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
T0ker Vandring i Sarek Reskompis 0
Sentient6 Vandringssällskap Sarek/Padjelanta i juli? Reskompis 0
Ida. Vandra i Sarek nästa vecka (v.29)? Reskompis 0
Andreazzz76 Sarek v30 Reskompis 2
NiklasBr Kungsleden/Stora sjöfallet/Sarek i sommar? Reskompis 1
Karton Turkamrat (-er) Sarek v36 - 37. Reskompis 0
1890 vandring, gärna Sarek. Reskompis 0
Borgas Uppsala - Sarek på söndag (25/7) Reskompis 0
kjpil Vandringssällskap i Sarek V32-33 Reskompis 6
bredviken Sarek v33 Reskompis 3
Haldefjäll Till Sarek v. 32-33 Reskompis 5
jnn79 Fjällvandring i Sarek Reskompis 0
Fjätdalen Långtur i Sarek april 2008 Reskompis 4
d_skold Sarek v 32 Reskompis 0
Kristian.ericsson Gratis resa till/från Sarek Reskompis 0
Joakim Ambrosson Sarek - 16:e (tågresa kl 19) - 27:e (hemma kl 10) Reskompis 20
1390 Sarek 17 aug Reskompis 0
mo9jan Vandra i Sarek. Reskompis 2
Joakim Ambrosson Sarek i sommar? Reskompis 2
heek Vandringssällskap Sarek v.36 Reskompis 0
Heiner Sarek v33-v34 Reskompis 1
andrevs Sarek i september Reskompis 0
Overland Sarek v28! Reskompis 0
sica Sarek sommaren 2004 Reskompis 9
Bjorn_e Sarek eller Abisko sommaren 2004 Reskompis 4
mek Sarek v. 11 Reskompis 3
Lyndy Vandringskompis o tips Sarek/Padjelanta nästa sommar Reskompis 12
trolle 183 Sarek i september! Reskompis 0
phoebe vandra i sarek eller Padjelanta Reskompis 1
nylob Sarek efter påsk? Reskompis 0
pal2 Berndt å Heiko från Pastavagge/Sarek Reskompis 1
Sihm Sarek och Rapadalen? Reskompis 2
sm5jyp Sarek/Padjelanta Reskompis 0
Mackan1991 Vandring v. 33-34 (10-25 augusti) Reskompis 0
moa_k40 Vandring i augusti Reskompis 1
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
Sega råttan Jämtlandstriangeln i augusti? Reskompis 5
Snusarn Padjelantaleden augusti 2015? Reskompis 9
Erik Lindfors Söker sällskap för ett kortare äventyr 13-18 augusti Reskompis 1
jennip Tågluff någon gång under maj-augusti 2014 Reskompis 0
Svante S Nybliven pensionär med hund önskar sällskap på fjällvandringen efter den 18 augusti Reskompis 1
erik.wesslan.1 Vandring i Abisko augusti Reskompis 0
robinhaag Replagskamrat till Sylarna Augusti 2012 Reskompis 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.