Köpa Icebug MR 2 i Göteborg

De finns lite varstans i stan, kan dock vara problem att få tag i små storlekar, men de kan få hem ganska snabbt... Jag har även sett dem på Löp&Skokliniken och Löplabbet...
 
Tyvärr korkade storlekar

Jag har hittat Icebug. Tyvärr har det ett synnerligen helkorkat storlekssystem som gör att en stor del av befolkningen inte kan hitta en sko i rätt storlek.

Jag har normalt storlek 39 och provade storlek 39. Den är dock på tok för stor. När jag sedan gick ner i storlek fanns en mycket intressant företeelse. När jag hade en sko (minns inte storleken, tror det var 38) så var den alledeles för stor. När vi sedan gick ner en halvstorlek blev den alldeles grymt liten. Vad man hade gjort var att man nu hade ändrat hela skon, läst och hela köret. Den hade blivit betydligt smalare m.m. Det gjorde att min fot inte fick plats. Den misnsta storleken i modell större var för lång, och det största storleken i modell mindre var på tok för liten.

Man har alltså hoppat över ett antal storlekar på fötterna.

Vad Icebug borde göra är att ändra den mindre lästen till en dammodell och göra den i även större storlekar, och kalla den större lästen för herrmodell och göra den i mindre storlekar. Eller helt enkelt kalla dem bredd small och bredd large.

Tyvärr finns det inga icebugskor för mina fötter. Synd då den kändes grymt skön.

Hela idéen om ett så "korkat" storlekssystem vittnar om en inte alltför seriös skortillverkare. Antar jag.

Ni som har haft problem med dubbloss så har kan jag informera om att jag fått info om att Icebug anser att dobbloss är skäl för reklamation. Skicka tillbaka skorna så får de fixa det. Förr ska dobbarna inte ha lossat så det har väl blivit nåt fel.

Anneli
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.