Backträning i Göteborg???

Hallå!
Är ny i Göteborg och undrar om det är någon som har tips om bra backar för löpträning? Hur är brudarebacken? Någon som provat?
Syftet är att träna uppförs- och utförslöpning inför fjällöpning.
/R
 
Brudarebacken är väl bra...
Om du bor nära ängården finns det en skön backe som går från botaniska (nära högsbosidan) mot trindemosse i princip. Svårt att beskriva såhär men hursomhelst är den låång o skön. hmm...när jag tänker efter finns det faktiskt backar precis överallt i hela ängården. Beror på lite hur lång du vill att backen skall vara.....
 
Ja, Ängårdsbergen rekommenderas. Det går mycket upp och ned där. Vandringskarta över området med höjdkurvor finns i bokhandeln och även på Tidpunkten tror jag. Stigen som går från Axgatan i Mölndal upp på Västerberget är både brant och stenig. Där finns också flera stigar ned i ravinen väster om Västerberget.

Hälsningar

Harald
 
Ja Änggårdsbergen verkar bra. Jag tror att jag har provat den backe Sohrab beskriver. Det är väl den som startar nere i bostadsområdet Änggården va? Den är perfekt. Ängårdsbergen ligger dock lite fel i förhållande till hur jag bor. Bor i Kolltorp, så Skatås/Delsjön ligger runt knuten. Jag får sticka upp och se om det finns någon bra repa uppför soptippen. Den är ju dock inte allt för hög. (Det får bli fler varv istället...)
/R
 
Zig-zagga dig över den sk. Getryggen i Skatåsområdet. Stigarna upp och ner här ger bra sug i benen och är inte helt olika de flesta leder i fjällen faktiskt. Utgå med fördel från Svarttjärn bårtanför Härlanda Tjärn. Vänd hemåt när du börjar få blodsmak i munnen så får du en härlig genomkörare :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.