Kölförstärkning - kostnad

Aktuellt pris

Jag kollade härom veckan om aktuell kostnad för att spruta på ett uretanlager på botten och fick följande pris:
  • 1 kajak - 2500 kr + moms
  • 2 kajaker - 2000 kr + moms
  • 3 kajaker eller fler - 1500 kr + moms

Jag har för avsikt att lämna in min kajak i januari/februari och tänkte samordna med andra här i Västerås Kanotförening. Skulle vi bli fler via utsidan kanske vi kan komma ned ytterligare i pris.

Jobbet utförs i Eskilstuna så för oss i Västerås är det inte så långt att åka.

//Peter
 
Kan nu efter en säsongs paddlande och nötande fortfarande säga att jag är mycket nöjd med resultatet, keel strip av sprutad uretan alltså. Några små tips på vägen:

  • Jag avslutade främre stripen strax framför skäddaboxen och sen la vi en bakre strip från skäddaboxens avslutning och hela vägen till aktern. Borde ha maskat av boxen också och lagt längs sidorna på boxen inser jag nu
  • När man drar av maskeringstejpen så bildar ju stripen en helt rak sidokant. Rent kosmetiskt ser det ju snyggare ut med en avfasad kant, även om det inte spelar någon roll för funktionen. Det härdar snabbt men första timmarna är stripen ändå lite mjukare, mer lättarbetad. Jag väntade en vecka innan jag gav mig på att fasa av kanterna, den var hård att arbeta med då kan jag bara säga... Så om man vill fixa till finishen, ge er på kanten direkt

Eftersom jag gillar att paddla där det är lite sjö, stök, klippor etc. med så är det ju inte helt ovanligt med stenkänning, jag använder helt enkelt mina kajaker rätt hårt. Det har varit en hit med den sprutade kölförstärkningen, helt klart.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.