• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Klättrare i Karlstad sökes...

Hej!

Jag är en kille på snart 30 år, boende i Karlstad, som efter ett upphåll på drygt 10 år har bestämt mig för att börja klättra igen och vara mer aktiv i naturen också.

Från att ha varit en riktig "skogsaktivitetsmulle" när jag bodde i Småland så tappades allt bort när jag flyttade upp till Karlstad. Känner dock ett riktigt sug nu när 30-årsgränsen börjar närma sig att både börja klättra igen och ut o trekka.

Har mestadels erfarenhet från klätterväggar men har provat på lite utomhus också. Skulle vilja börja inomhusklättringen igen för att få upp lite teknik igen och sen fortsätta utomhus, både på vinter och sommar.

Nåja, har du lust att hänga med och lära upp en gamling så säg bara till!

// Andreas
 
klättring

Hej! Jag är själv väldigt sugen på att börja klättra. Har däremot inte så mycket erfarenhet av det. Inomhusklättring har jag testat några gånger här i Karlstad, men nu var det ett bra tag sedan sist. Wåxnäshallen har bra väggar och klätterklubb. Om du har vägarna förbi väggen där någon dag kan du ju höra av dig så kanske vi ses bland rep och pinaler :) Om inte annat så måste man ju vid klättring vara två för att kunna säkra! Ha det fint! Hälsn. Charlotta
 
Hej Charlotta,

Tack för ditt svar. Du vet inte när väggen öppnar igen för säsongen. Jag har försökt leta men K3's hemsida lämnar ju en massa att önska. Hittade lite gammal information på Magazinet där det stod att den öppnade i oktober 2003.
 
Öppettider

Hej igen! Tyvärr har jag heller inte lyckats få fram så mycket mer information om öppettider etc. Hemsidan är minst sagt bristfällig beträffande tider, priser och annan viktig info. Har även provat ringa Karlstad klätterklubb, men utan resultat. De borde öppna nu i slutet på augusti tycker jag. Hör av mig så fort jag får veta mer. Hang on! ;)
 
Hej!

Tror att Wåxnäshallen öppnar i oktober för klättring.
Du kan ju alltid maila till klubben och fråga, propagandaministeriet@hotmail.com

/Pernilla
 
Hejsan

Skulle vara intressant att haka på er om man får..jag har dock inte så mycket erfarenhet av inomhusväggar men har toppbestigit lite fjälltoppar och så. Skulle va intressant o testa...o haka på gammalgubben , själv är jag ju bara 28 :).jag bor i Karlstad...har ni nån mail man kan nå er på?..
 
Hej Robert,

Jag har faktiskt inte lyckats ta mig iväg till klätterklubben någon gång ännu då jag har haft fullt upp med annat. Alltid en massa ursäkter för att slippa gå från Herrhagen till Våxnäs ;)

Kontakta mig gärna på me@andreasblomquist.se

Hälsningar,

Andreas
 
Hemsidan, hallen mm

Adressen till hemsidan är
http://k3.infotech-kd.net
(om du tycker det går segt så är det inte din dator det beror på...)

Öppettiderna hittar du under länken "klätterväggen", och de är aktuella. Kan vara stängt vissa dagar under nyårs- och trettonhelgen, men annars är det öppet.

Om man inte har gått kurs i klätterklubbens regi, så förväntas man "klättra upp" samt betala medlemsavgift, sen är det bara att köra på.

Även om man kommer ensam till hallen så brukar det gå att hitta sällskap där, fast det är klart en fördel att ha bestämt med någon i förväg.

/ Lennart
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Robin Lindblom Västragötaland/bohuslän söker klättrare och info Klätterkompis 1
Sain2 Gammal klättrare söker sig tillbaka Klätterkompis 3
K-M Klättrare i Chamonix v.29 Klätterkompis 0
rebecka.gullberg.9 Söker passionerade klättrare i Sthlm Klätterkompis 1
robinhaag Är du en hängiven klättrare så titta hit! Klätterkompis 1
widegren Klättrare Ludvika Klätterkompis 1
Rubstep Klättrare stockholm, klättercentret Klätterkompis 1
nCore Klättrare Sökes! Dalarna/Västmanland Klätterkompis 7
xDanne Klättrare sökes. Klätterkompis 0
aenyberg Klättrare i Jönköping Klätterkompis 0
xDanne Rep klättrare Sthlm Klätterkompis 5
Christoffer A Dala-klättrare Klätterkompis 1
ctve8n Klättrare i Strängnäs/Mariefred sökes 29/3 till några dagar framåt Klätterkompis 0
kbahenke Klättrare gbg/Kungsbacka? Klätterkompis 6
backst Klättrare med alpina mål Klätterkompis 0
Citrusskal Klättrare Nyköping? Klätterkompis 4
switley Nya gröna klättrare i Göteborg? Klätterkompis 8
froztyman Klättrare i Hälsingland Klätterkompis 0
Sticky fingers Klättrare runt Borås Sökes Klätterkompis 4
Säl Klättrare i Enköping Klätterkompis 0
Henkanii Klättrare Klätterkompis 0
viktor_maiden Klättrare i Sthlm Klätterkompis 13
anna-r klättrare i dalsland/värmland i sommar? Klätterkompis 6
b_luthman klättrare i uppsala Klätterkompis 5
AnnikaB Klättrare i Malmö/Lund??? Klätterkompis 5
Mini_DH klättrare i eller nära Ullared Klätterkompis 0
stinis3 Klättrare i Uppsala!!! Klätterkompis 1
fredrikg Klättrare i Skellefteå Klätterkompis 0
mariap hallå - klättrare i småland? Klätterkompis 0
malou Klättrare i Kalmar? Klätterkompis 0
Beppe Sökes: klättrare som gillar att köra ute året om Klätterkompis 2
olaka Föräldralediga klättrare i Sthlm? Klätterkompis 0
alien Klättrare i Lidköping ? Klätterkompis 0
matberedare Fler klättrare på Värmdö??? Klätterkompis 0
evinrude Klättrare på Värmdö Klätterkompis 2
japp Klättrare i Gällivare med omnejd? Klätterkompis 2
Boosse mogen klättrare Klätterkompis 1
midas Grön klättrare... Klätterkompis 0
anod Seriös klättrare i Gbg Klätterkompis 2
Shiva Klättrare i Helsingborgstrakten! Klätterkompis 3
mattan AID klättrare i gbg Klätterkompis 0
Pellepax Klätterkompis i Karlstad sökes Klätterkompis 0
omega1 Klätterkompis i Karlstad Klätterkompis 1
HSvensson Klätterkompis Stockholm sökes Klätterkompis 0
AnnaHanna Klätterkompis sökes i Uddevalla med omnejd Klätterkompis 0
OrreGBG Nybörjaralpinism - replagskamrater sökes Klätterkompis 4
Derya Klätterpolare sökes! Klätterkompis 1
Sneakyjs Toppreps partner sökes Klätterkompis 0
Jahopp Klätterkompisar sökes i Skåne Klätterkompis 4
Toxiclimbr Klätterkompis sökes Klätterkompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.